Nikdo není online
Do týdne nás opustí: fotrák xlouis
Nově příchozí:   Jajda    Deni0202    Kwaken  

Diskuze

  Rubrika:   Vybrané téma:
Mikrofony a snímače Mik. pro chromatickou harmonik

-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze
-Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
 
AutorPříspěvky

matěj
superharp
359 příspěvků
Vloženo 25.08.2009 12:28:38  
Hledal jsem pro mně vyhovující mikrák více než dva roky a párkrát jsem se i spálil (např. bluesblaster mě fakt zklamal), ale nakonec se vytrvalost vyplatila a dnes mám super mikrák jak na akustické hraní a částečně amplifikované hraní (Shure unisphere 585SA ze 70.let používaný Jamesem Cottonem) tak i na plně amplifikované hraní ( unikátní japonský Argon ze 60. let používaný Big Walterem Hortonem).

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 25.08.2009 10:25:40  
Supr, tak to jsem rád .)
Teda musím říct, že párkrát už také MÁLEM spad.
Ono to třeba nakonec dopadne tak, že se koupí i jinej .) Ale pokud jde jen o držení a dá se na to solidně hrát, tak se budu učit na tomhle mikrofonu :)

Díky moc za rady .)

Bigear
superharp
1201 příspěvků
Vloženo 25.08.2009 01:07:11  
...no vidíš Billy,tady to máš se vší parádou požehnané od Matěje:-) a věř tomu,že Matěj na ty mikrofony hrál a má to dokonale zmáknuté.Je to fakt mikrofonový nadšenec v tom nejlepším slova smyslu.
Já ,ale raději zůstanu u toho co mám,tak jako Ty u své 57,že.

matěj
superharp
359 příspěvků
Vloženo 24.08.2009 23:47:45  
nástroják bez bambule používal rovněž legendární Paul Butterfield (shure sonodyne II) nebo geniální Little Walter (shure 777 slim-x). Krom 57 se používá vyýborně o-dyne, shure 533, shure 585 aj.
Nemluvě o legendárním mikráku comando shure.
Nástroják shure ze 60. až 70. let (57 je rovněž starej mic) může skvěle posloužit jak diatonice tak i chromatice...

Bigear
superharp
1201 příspěvků
Vloženo 24.08.2009 21:57:17  
No,nechtěl jsem a ani nekritizuji jeho kvalitu.Tím spíše,když uř ho máš Billy.Jen se bojím,aby nedopadl jako ten Old Sweatův.Na takový mikrofon hrál a možná stále hraje třeba Ondřej Konrád.Já bych s ním hrát nemohl.Když si spočítám kolikrát mi už upadl Green Bullet,to bych měl možná už na studiový "husákovec":-)

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 24.08.2009 17:05:07  
"Bambule" není třeba, vyzkoušel jsem si to, drží se podle mě skoro stejně dobře :) (musí se více stisknout)
Akorát se nesmí držet moc DLOUHO, potěj se pak ruce :)
Stačí uvolnit a přechytit, a je to pohoda.
Takže ve výsledku s "bambulí" lepší, ale nebudu kupovat teď novej mikrofon za další 4000, když tenhle slouží .)
Opraveno 24.08.2009 17:06:45

Old sweat
superharp
591 příspěvků
Vloženo 24.08.2009 15:18:06  
Podobný mikrofon jsem používal dříve. Daroval mě ho syn. Vůbec nemám tušení, co to bylo za značku, ale hrálo to přes něj nádherně a byl maximálně odolný vazbám. Měl jsem ho pověšený na řemínku kolem krku aby byl stále po ruce a stále zapnutý. Nezavazbil ani když jsem hrál na banjo, nebo zpíval do "zpěváku" na stojanu. To, že neměl bambuli, mu bylo osudné. Jednou mě při sklízení nádobíčka vyklouzl z ruky na dlažbu a bylo po něm. Je mě ho líto dodnes.

Prakticky stejný mikrofon, Shure SM 57 JR, používá i Christelle Berthon. Označení JR je navíc regulátor hlasitosti.
Opraveno 24.08.2009 16:14:04

Bigear
superharp
1201 příspěvků
Vloženo 24.08.2009 14:58:58  
To je tuším nástroják.Bez "bambule".Myslím,že se nehodí na držení v ruce...

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 24.08.2009 12:52:55  
Tak už jsem zjistil jaký tam používám mikrofon. SHURE SM 57

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 23.08.2009 16:12:00  
Určitě, alternativní způsoby vibrata ti vyjmenoval velmi dobře Bigear.
Časem zjistíš, že je lepší používat vibrato spíše úsporně, jako ozdobu, nikoliv jako trvalou charakteristiku tvého zvuku. To mávavé dlaňové vibrato působí při nadužívání po delší době docela rušivě a fádně.
Vibrato musí být ozdoba, nikoliv stálá součást zvuku jednotlivých tónů.

To jediné mi vždycky vadilo a vadí na Plevových nahrávkách, že na dlouhých tónech neustále vibroval většinou stejnou frekvencí. Dnes tento zvukový model již dávno neplatí. Ale to jen na okraj, jinak jeho nahrávky mám moc rád a poslouchám je velmi často.
Opraveno 23.08.2009 16:15:12

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 23.08.2009 16:05:26  
Jasný, děkuji. Vyzkoušel jsem si všechny varianty a mikrofon v ruce je asi prostě nejlepší řešení :)
Musím se nějak naučit i ty alternativy vibráta :)

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 15.08.2009 21:59:42  
Billy, nemám s hraním na mikrofon ještě tolik zkušeností, ale to, co napsal Bigear, můžeš brát jako bernou minci a vyčerpávající odpověď.
Např. Thielemans hraje zásadně bez stojanu, mikrofon i s harmonikou drží v rukou.
Velkou výhodou tohoto způsobu hraní je to, že hráč má neomezenou svobodu pohybu, může se otáčet, naklánět, chodit po pódiu apod.
Jediná nevýhoda - není možné dokonalé ruční vibrato, které ale lze velmi dobře nahradit jiným způsobem vibrata, jak o tom píše Bigear.
Se stojanem musí hráč stát jak zařezaný, a to někomu nemusí vyhovovat.
McCoy v Telči zase hrál všechna sóla se stojanem a určitě se cítil i takto zcela svobodně. Asi nejvíc záleží na tom, co komu sedí.
Pořídil jsem si Shure beta 58, což je dynamický zpěvový mikrofon, na který jsem slyšel jen samou chválu. Zatím ho testuji necelý týden, ale nenacházím na něm chybičku, je skvělý.
Opraveno 15.08.2009 22:03:29

vaspu
uživatel
55 příspěvků
Vloženo 26.06.2009 14:36:04  
Ten MADCAT vypadá dokonale vymakaně, o zvuku nic nevím, ale patrně bude velmi dobře snímat (ostatně je to speciál) a bude mít velmi široké možnosti barev zvuku (a to podle práce rukou).
K tomu druhému: Klopové mikrofony se podle mě nebudou hodit na ozvučování jakéhokoliv nástroje. Nejsou pro tohle stavěné.
Opraveno 26.06.2009 14:37:39

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 25.06.2009 19:50:56  
Jěště jsem dostal tip na mikrofon: http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog/muzikanti-a-djs/m ikrofony/miniaturni-mikrofony/mce-55-18-blk.html
Znáte někdo? Díky předem za veškeré rady :)

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 24.06.2009 09:47:12  
Takže pokud to půjde spíše stojan.
Tak ktomu bych se chěl zeptat, pokud je mikrofon na stojanu a já při hraní pravou rukou tu kapsu co je pod foukačkou celou uzavřu, pobere to mikrofon? Můžu si to dovolit? Nebo se musím naučit hrát bez úplného uzavření? .)
S jakými značkami máte dobré zkušenosti a třeba jaký přesně typ byste mi doporučili? (vím témat už tu pár takových je, ale třeba tu bude zas názor na jiný typ) :)


A k tématu mikrofon do ruky má někdo zkušenosti s tímto mikrofonem? http://www.elderly.com/new_instruments/items/MADCAT.htm
Vypadá celkem zajímavě.
Opraveno 24.06.2009 09:59:16

elflord
superharp
484 příspěvků
Vloženo 24.06.2009 00:19:24  
ja sa tiež prikláňam k mikrofonu na stojane

Bigear
superharp
1201 příspěvků
Vloženo 23.06.2009 21:27:14  
Pokud lze dostatečně mikrofon zesílit,aby nebylo riziko zpětné vazby-použil bych zpěvový na stojanu s čistým zvukem.Pak je možné použít i vibrato rukou a vyzkoušet si ideální vzdálenost od mikrofonu.Při hře s mikrofonem v ruce je to obtížnější.Pokud nelze nazvučit mikrofon dostatečně silně,hrál bych s mikrofonem v ruce,ať už zpěvovým,nebo harmonikovým a podle potřeby bych volil jednotlivé typy vibráta dechového(jazykem,krční v. ,nebo brániční).
V podstatě je jedno,zda se jedná o chromču,nebo bluesku.Většinou však chromatikáři(vyjma bluesových) hrají na "distanc"-čili stojan.

Billy
uživatel
58 příspěvků
Vloženo 23.06.2009 19:33:10  
Zdravím přátelé.
Potřeboval bych od Vás poradit, jaký nejlépe použít mikrofon pro chromatickou harmoniku. Stím, že hraje jedna harmonika v orchestru. Hraje mezi různýma nástrojema: housle, fagot, trubka, klarinet, flétny, kytary.
Zvuk by měl být asi čistý, bez zkreslení.
A teď jaký použít mikrofon? Do stojanu? Do ruky?
Jěště bych měl dotaz, když mám mikrofon v ruce, dá se taky zahrát vibrato rukou? Pobere to mikrofon?
Děkuji za každý příspěvek :)
AutorPříspěvky

Úvodní stránka | Nahoru | Zpět | Vpřed | Přidat k oblíbeným
Web je postaven na enginu phpRS
(c) 2007 Maxihaf a spol