Autor | Příspěvky |
 matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 25.08.2009 12:28:38
Hledal jsem pro mně vyhovující mikrák více než dva roky
a párkrát jsem se i spálil (např. bluesblaster mě fakt
zklamal), ale nakonec se vytrvalost vyplatila a dnes mám
super mikrák jak na akustické hraní a částečně
amplifikované hraní (Shure unisphere 585SA ze 70.let
používaný Jamesem Cottonem) tak i na plně amplifikované
hraní ( unikátní japonský Argon ze 60. let používaný Big
Walterem Hortonem).
|
 Billy uživatel 58 příspěvků |
Vloženo 25.08.2009 10:25:40
Supr, tak to jsem rád .)
Teda musím říct, že párkrát už také MÁLEM spad.
Ono to třeba nakonec dopadne tak, že se koupí i jinej .)
Ale pokud jde jen o držení a dá se na to solidně hrát,
tak se budu učit na tomhle mikrofonu :)
Díky moc za rady .)
|
 Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 25.08.2009 01:07:11
...no vidíš Billy,tady to máš se vší parádou požehnané od
Matěje:-) a věř tomu,že Matěj na ty mikrofony hrál a má
to dokonale zmáknuté.Je to fakt mikrofonový nadšenec v
tom nejlepším slova smyslu.
Já ,ale raději zůstanu u toho co mám,tak jako Ty u své
57,že.
|
 matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 24.08.2009 23:47:45
nástroják bez bambule používal rovněž legendární Paul
Butterfield (shure sonodyne II) nebo geniální Little
Walter (shure 777 slim-x). Krom 57 se používá vyýborně
o-dyne, shure 533, shure 585 aj.
Nemluvě o legendárním mikráku comando shure.
Nástroják shure ze 60. až 70. let (57 je rovněž starej
mic) může skvěle posloužit jak diatonice tak i
chromatice...
|
 Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 24.08.2009 21:57:17
No,nechtěl jsem a ani nekritizuji jeho kvalitu.Tím
spíše,když uř ho máš Billy.Jen se bojím,aby nedopadl jako
ten Old Sweatův.Na takový mikrofon hrál a možná stále
hraje třeba Ondřej Konrád.Já bych s ním hrát nemohl.Když
si spočítám kolikrát mi už upadl Green Bullet,to bych měl
možná už na studiový "husákovec":-)
|
 Billy uživatel 58 příspěvků |
Vloženo 24.08.2009 17:05:07
"Bambule" není třeba, vyzkoušel jsem si to,
drží se podle mě skoro stejně dobře :) (musí se více
stisknout)
Akorát se nesmí držet moc DLOUHO, potěj se pak ruce :)
Stačí uvolnit a přechytit, a je to pohoda.
Takže ve výsledku s "bambulí" lepší, ale nebudu
kupovat teď novej mikrofon za další 4000, když tenhle
slouží .)
Opraveno 24.08.2009 17:06:45
|
 Old sweat superharp 591 příspěvků |
Vloženo 24.08.2009 15:18:06
Podobný mikrofon jsem používal dříve. Daroval mě ho syn.
Vůbec nemám tušení, co to bylo za značku, ale hrálo to
přes něj nádherně a byl maximálně odolný vazbám. Měl jsem
ho pověšený na řemínku kolem krku aby byl stále po ruce a
stále zapnutý. Nezavazbil ani když jsem hrál na banjo,
nebo zpíval do "zpěváku" na stojanu. To, že
neměl bambuli, mu bylo osudné. Jednou mě při sklízení
nádobíčka vyklouzl z ruky na dlažbu a bylo po něm. Je mě
ho líto dodnes.
Prakticky stejný mikrofon, Shure SM 57 JR, používá i
Christelle Berthon. Označení JR je navíc regulátor
hlasitosti.
Opraveno 24.08.2009 16:14:04
|
 Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 24.08.2009 14:58:58
To je tuším nástroják.Bez "bambule".Myslím,že
se nehodí na držení v ruce...
|
 Billy uživatel 58 příspěvků |
Vloženo 24.08.2009 12:52:55
Tak už jsem zjistil jaký tam používám mikrofon. SHURE SM
57
|
 Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 23.08.2009 16:12:00
Určitě, alternativní způsoby vibrata ti vyjmenoval velmi
dobře Bigear.
Časem zjistíš, že je lepší používat vibrato spíše
úsporně, jako ozdobu, nikoliv jako trvalou
charakteristiku tvého zvuku. To mávavé dlaňové vibrato
působí při nadužívání po delší době docela rušivě a
fádně.
Vibrato musí být ozdoba, nikoliv stálá součást zvuku
jednotlivých tónů.
To jediné mi vždycky vadilo a vadí na Plevových
nahrávkách, že na dlouhých tónech neustále vibroval
většinou stejnou frekvencí. Dnes tento zvukový model již
dávno neplatí. Ale to jen na okraj, jinak jeho nahrávky
mám moc rád a poslouchám je velmi často.
Opraveno 23.08.2009 16:15:12
|
 Billy uživatel 58 příspěvků |
Vloženo 23.08.2009 16:05:26
Jasný, děkuji. Vyzkoušel jsem si všechny varianty a
mikrofon v ruce je asi prostě nejlepší řešení :)
Musím se nějak naučit i ty alternativy vibráta :)
|
 Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 15.08.2009 21:59:42
Billy, nemám s hraním na mikrofon ještě tolik zkušeností,
ale to, co napsal Bigear, můžeš brát jako bernou minci a
vyčerpávající odpověď.
Např. Thielemans hraje zásadně bez stojanu, mikrofon i s
harmonikou drží v rukou.
Velkou výhodou tohoto způsobu hraní je to, že hráč má
neomezenou svobodu pohybu, může se otáčet, naklánět,
chodit po pódiu apod.
Jediná nevýhoda - není možné dokonalé ruční vibrato,
které ale lze velmi dobře nahradit jiným způsobem
vibrata, jak o tom píše Bigear.
Se stojanem musí hráč stát jak zařezaný, a to někomu
nemusí vyhovovat.
McCoy v Telči zase hrál všechna sóla se stojanem a určitě
se cítil i takto zcela svobodně. Asi nejvíc záleží na
tom, co komu sedí.
Pořídil jsem si Shure beta 58, což je dynamický zpěvový
mikrofon, na který jsem slyšel jen samou chválu. Zatím ho
testuji necelý týden, ale nenacházím na něm chybičku, je
skvělý.
Opraveno 15.08.2009 22:03:29
|
 vaspu uživatel 55 příspěvků |
Vloženo 26.06.2009 14:36:04
Ten MADCAT vypadá dokonale vymakaně, o zvuku nic nevím,
ale patrně bude velmi dobře snímat (ostatně je to
speciál) a bude mít velmi široké možnosti barev zvuku (a
to podle práce rukou).
K tomu druhému: Klopové mikrofony se podle mě nebudou
hodit na ozvučování jakéhokoliv nástroje. Nejsou pro
tohle stavěné.
Opraveno 26.06.2009 14:37:39
|
 Billy uživatel 58 příspěvků |
Vloženo 25.06.2009 19:50:56
Jěště jsem dostal tip na mikrofon:
http://www.audiopro.cz/prodejni-katalog/muzikanti-a-djs/m
ikrofony/miniaturni-mikrofony/mce-55-18-blk.html
Znáte někdo? Díky předem za veškeré rady :)
|
 Billy uživatel 58 příspěvků |
Vloženo 24.06.2009 09:47:12
Takže pokud to půjde spíše stojan.
Tak ktomu bych se chěl zeptat, pokud je mikrofon na
stojanu a já při hraní pravou rukou tu kapsu co je pod
foukačkou celou uzavřu, pobere to mikrofon? Můžu si to
dovolit? Nebo se musím naučit hrát bez úplného uzavření?
.)
S jakými značkami máte dobré zkušenosti a třeba jaký
přesně typ byste mi doporučili? (vím témat už tu pár
takových je, ale třeba tu bude zas názor na jiný typ)
:)
A k tématu mikrofon do ruky má někdo zkušenosti s tímto
mikrofonem?
http://www.elderly.com/new_instruments/items/MADCAT.htm
Vypadá celkem zajímavě.
Opraveno 24.06.2009 09:59:16
|
 elflord superharp 484 příspěvků |
Vloženo 24.06.2009 00:19:24
ja sa tiež prikláňam k mikrofonu na stojane
|
 Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 23.06.2009 21:27:14
Pokud lze dostatečně mikrofon zesílit,aby nebylo riziko
zpětné vazby-použil bych zpěvový na stojanu s čistým
zvukem.Pak je možné použít i vibrato rukou a vyzkoušet si
ideální vzdálenost od mikrofonu.Při hře s mikrofonem v
ruce je to obtížnější.Pokud nelze nazvučit mikrofon
dostatečně silně,hrál bych s mikrofonem v ruce,ať už
zpěvovým,nebo harmonikovým a podle potřeby bych volil
jednotlivé typy vibráta dechového(jazykem,krční v. ,nebo
brániční).
V podstatě je jedno,zda se jedná o chromču,nebo
bluesku.Většinou však chromatikáři(vyjma bluesových)
hrají na "distanc"-čili stojan.
|
 Billy uživatel 58 příspěvků |
Vloženo 23.06.2009 19:33:10
Zdravím přátelé.
Potřeboval bych od Vás poradit, jaký nejlépe použít
mikrofon pro chromatickou harmoniku. Stím, že hraje
jedna harmonika v orchestru. Hraje mezi různýma
nástrojema: housle, fagot, trubka, klarinet, flétny,
kytary.
Zvuk by měl být asi čistý, bez zkreslení.
A teď jaký použít mikrofon? Do stojanu? Do ruky?
Jěště bych měl dotaz, když mám mikrofon v ruce, dá se
taky zahrát vibrato rukou? Pobere to mikrofon?
Děkuji za každý příspěvek :)
|
Autor | Příspěvky |