Nikdo není online
Do týdne nás opustí: Jody
Nově příchozí:   Růže    Noha    Bluesman66  

Diskuze

  Rubrika:   Vybrané téma:
Výuka, učitelé, školy hry Free online výuka?

-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze
-Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
 
AutorPříspěvky
« Stránka: z 2 » 

elflord
superharp
484 příspěvků
Vloženo 23.02.2011 12:32:50  
ja robim online vyuku.

eh, nikdo

2 příspěvky
Vloženo 22.02.2011 21:13:20  
k povodnej teme diskusie:
online vyuku robi celkom slušne na youtube Ronnie Shellist, staci trocha anglictiny...
možno by sa tým mohol dať inšpirovať aj niekto zo SR/ČR , aby sme lepšie rozumeli, technicky to nieje problém - 1 webkamera a ide sa :) časovo je to už asi náročnejšie.

Petkon
superharp
1270 příspěvků
Vloženo 12.10.2010 14:06:54  
Řeknu také vlastní názor, přestože mi připadá, že debata kolem toho se točí v kruhu a je to neustále dokola, i když v čase se mohou jednotlivé názory a úvahy významně měnit.
Většina hráčů – amatérů používá častěji puckering ze zcela pochopitelných a logických důvodů, neboť je mnohem přirozenější a intuitivnější než tongue blocking.
Použiji analogii s flétnou, trumpetou, klarinetem či jiným dechovým nástrojem, u nich hráč také necpe do nátrubku či do zobce prvně jazyk. Když dáte dítěti do rukou harmoniku, tak do ní začne zcela přirozeně foukat, jako když např. sfoukává svíčku, nikoliv že by zacpávalo otvory jazykem.
Aby bylo jasno, proti TB vůbec nic nemám, na hafteku jsme to, pravda řešili v širší debatě.
TB vyhovuje asi jen někomu, Harp ho má zmáknutý perfektně, to jsme viděli a slyšeli všichni. Neumí ale takto třeba zahrát basové přiznávky, protože používá k hraní pouze levý koutek.
Mně TB nepřirostl k srdci proto, že jednak jsem z flétny zvyklý mít při hraní tónů volnou cestu – dutinu ústní do nástroje, jazyk by tam prostě zacpal otvor a nevydal bych ani píp.
Jazyk je využit pouze k nasazení nebo ukončení tónů.

U harmoniky mi TB vadí z několika důvodů – špatně se mi trefují příslušné dírky, mnohem hůř se mi ohýbají tóny, samotný tón nemám subjektivně pod takovou kontrolou, nemohu využít jazyka k tvoření vibrata apod., nejde mi koutkem hrát OB, nelze použít jazyk k nasazení některých tónů atd. Mnoho z těchto věcí by šlo zlepšit usilovným tréninkem, ale nemám zatím potřebu se s tím trápit, u chromatiky už vůbec ne.
TB je určitě zcela rovnoprávná metoda jako puckering, pro bluesmany a ortodoxní hráče asi základní, bez které se neobejde (nebo ano?). V ostatních žánrech si nemyslím, že by se měl hráč nějak zatěžovat tím, že to neovládá nebo nepoužívá.

Diatonická harmonika je aspoň pro mě dost intuitivní nástroj, na který nelze vztahovat jednoznačná pravidla platná pro všechy hráče stejně. Když někomu nejde P a snadno TB, což je určitě ta méně častá varianta, nemá smysl ho přeučovat za každou cenu na opačný způsob.
Tón je podle mě u puckeringu stejně kvalitní jako u TB, není důvod si myslet opak.
Relaxovat a nadouvat tváře, včetně tvarování vlastní dutiny ústní může hráč stejně tak dobře u P jako u TB.
Limitace u puckeringu je v hraní oktáv, některých intervalů, v akordickém doprovodu.
To všechno jsou věci, které je však možno se alternativně naučit hrát TB, ale dominantně zůstat u puckeringu.
I ve škole CH.McCoye jsou uvedeny oba dva způsoby jako zcela rovnocenné, záleží spíše na samotném hráči, zda se naučí pouze jeden, oba dva nebo dominantně jeden a druhý využije pouze tam, kde je to nezbytné, protože oba mají svým způsobem výhody i nevýhody.
Je to trochu jako s hraním a nehraním overblow.
Nechť si každý hraje takovým způsobem, který jen a jen jemu vyhovuje, v tom pak nechť se zdokonaluje.
Uff, to jsem se zase rozepsal, ale já to prostě stručně neumím.

Harpplayer
superharp
266 příspěvků
Vloženo 12.10.2010 13:05:02  
Díky za podporu. Já jen, že na můj způsob hry na posledním Hafteku koukali jak na dvouhlavý tele s tím, že většina lidí hraje diatoniku puckeringem. A to jsem zas koukal já... Taky jsem si do té doby myslel, že způsob, kterým hraju, je běžný a nejčastěji používaný.

elflord
superharp
484 příspěvků
Vloženo 12.10.2010 12:53:20  
čo by si to hral zle, hráš to úplne normálne. puckering je aj tak pre ortodoxných bluesových hráčov len odvar, a tongueblocking je to pravé. tón je neporovnateľne lepší. navyše to že hráš s jazykom na pravo je len výhoda lebo môžeš hrať tongueblockingom aj prvu dierku. Používajú to, respektíve niekedy to využívajú aj hráči ako kim wilson, dave barrett, či dennis gruenling, určite aj joe filisko.

Harpplayer
superharp
266 příspěvků
Vloženo 12.10.2010 09:49:49  
Cha, cha, tak jsem do těch škol kouknul a dověděl jsem se, že vlastně hraju 30 let blbě. Zatímco vesměs doporučují puckering, já hraju tongueblocking, ale jakejsi zparchantělej, jelikož jazyk neopírám vlevo, nýbrž vpravo. Nějak ale necítím omezení. Naopak mi to pomáhá naprosto přesně kontrolovat usazení tónu (tedy kanálu). Stejně tak nemám problém s bendingem, ani s rychlostí kadencí. Tak nějak nevím. Asi je zvyk železná košile.

eh, nikdo

2 příspěvky
Vloženo 11.10.2010 00:26:23  
Jinak je samozřejmě spousta učitelů na harmoniku na youtube. Docela podrobný a srozumitelně mluvící (anglicky) je Adam Gussow, který se zabývá blues na diatoniku. Prostě si zadejte do hledání gussow 001 (002, atd.)

eh, nikdo

1 příspěvek
Vloženo 07.04.2010 12:44:06  
Nasel jsem tuhle stranku a pripada mi celkem dobra...
www.freeharmonicalessons.com
Opraveno 07.04.2010 12:57:53

Hugo
uživatel
102 příspěvků
Vloženo 14.04.2008 15:23:40  
Díky. Dost dobrá stránka...

Julo
nováček
7 příspěvků
Vloženo 14.04.2008 14:25:40  
Našiel som niečo skúste sa nato pozrieť možno že pomôže niekomu.Je to zaujímavé hlavne virtuálna harmonika.
http://harmopoint.com/
Opraveno 14.04.2008 14:37:05

eh, nikdo

33 příspěvků
Vloženo 06.03.2008 13:28:47  
Mám to stažené komplet všechno, teď jenom aby se našel nějaký překladatel a můžu to osadit titulkama a převést do nějakého běžnějšího formátu.
Beru to sesebou na placce na HT5 do Zábřehu.
Opraveno 06.03.2008 13:40:34

Piranha90
nováček
37 příspěvků
Vloženo 24.06.2007 16:08:04  
A na diatoniku něco nemáte nebo jste něco nenašli?

Maguli
nováček
30 příspěvků
Vloženo 22.06.2007 22:57:05  
Ivane, dival jsem se na to a myslim že to je super. Doufam že Jarda přijde s něčim podobnym

eh, nikdo

33 příspěvků
Vloženo 22.06.2007 12:26:07  
Něco jsem našel, není to přímo online výuka, ale je to free a dá se to legálně stáhnout, formát - "mov", takže nutný QuickTime player nebo alternativní QT.
Link je tady:
http://www.musicmoose.org/index.php?option=com_alphaconte nt&section=16&Itemid=32

Maxihaf
uživatel
380 příspěvků
Vloženo 15.06.2007 07:34:32  
Pakliže bys do toho Jardo šel a stál o to, aby to bylo pod hlavičkou HAAF, rád to zastřeším a udělám ti tu reklamu a prostor.

Bigear
superharp
1201 příspěvků
Vloženo 15.06.2007 01:38:31  
Mam v umyslu venovat se on line vyuce.V soucasne dobe pracuji na technickem provedeni.Zatim testuji predlohy pro jednoho ze svych zaku-jako doplnek k vyuce prostrednictvim MP3 a e-mailu.Myslim,ze je to na dobre ceste,soude podle jeho vysledku a pokroku.Vice sdelim na workshopu 18.6. v Salmovske.Bigear.

Harpplayer
superharp
266 příspěvků
Vloženo 06.03.2006 21:05:00  
Zubříku, Ty se tady moc často neobjevuješ, ale když něco napíšeš, sedí to, jak p..el na hrnci. Klobouk dolů a hlubokosklon.

zubrik
nováček
31 příspěvků
Vloženo 06.03.2006 18:43:00  
Pokud by to hral v prvnipoloze, tedy na C chromatiku v tonine C, pak by to mel zahrat vprincipu bez problemu, neni tam zasadni rozdil, tedy mimo barvy tonu,jine velikosti foukacky atd ...Ten podstatny rozdil je ale jak pise Harp prave v hrani v druhe poloze (crossharp), tedy v jinem rozlozeni tonu harmoniky. Vysvetlim, zatimco na chromatice foukacce mas Kacko plne tri oktavypostupne vsech tonu dane stupnice, diatonicke harmoniky v richteroveladeni maji spodni (i horni) oktavu neuplnou a trochu jinak serazenou.Jednoduse receno na chromatiku nelze hrat v druhe poloze. Predstav si, ze by ti nekdo na tve chromatice vymenil dva tony kteremas serazene za sebou, takze by byly opacne. Logicky bys musela na toporad pri hrani myslet a otacet to. Navic bys obvykle intervaly kdyprechazis na vedlejsi ton musela najednou hrat ob ton a snizila by seti rychlost prechodu. A nebo jinak. Zahraj si na svou chromatikunejakou pisnicku v tonine C a pak si ji zahraj v jine tonine. Zatimcona v tonine C zahrajes na Ceckovou chromatiku celkem rychle a snadnobez prepinani rejstriku, v jine tonine uz to tak snadne nebude. Budesmuset prepinat a chvili to trenovat.A take je velmi dulezite, ze stahovat se daji ve spodni oktave pouzenadechove tony a v horni oktave jen vydechove. Jenze tim ze chromatikama jinak serazene tony nemohla bys ty spravne tony stahovat, smozrejmeje muzes hrat na jinou dirku bez stahovani protoze na chromatice jeplna oktava a po prepnuti rejstriku i o pulton posunuta oktava.Nebo jeste jinak. Vzpomen na levoruky kytaristy. Nekteri se naucilihrat na kytaru s normalnim razenim strun takze basuji malickem. Nekterilevaci si struny na kytaru proto natahuji v opacnem poradi aby mohlibasovat palcem. A podle tve filozofie oba maji stejnou kytaru, stejneladene struny, jen jinak serazene, takze neni duvod, aby na tu kytaruneumeli zahrat. Ale zkus dat pravakovi tu kytaru s razenim strun prolevaka. Nebo si rekni doma Slimovi at ti kytaru preladi na D nebo Gladeni a zkuz na ni zahrat. Pokud to neumis, nezahrajes na ni nic.Normalni akordy proste nebudou fungovat.

eh, nikdo

7 příspěvků
Vloženo 06.03.2006 18:23:00  
:-) Tak jo kluci, dík zavysvětlení. Když dva dělají totéž, není to holt totéž... Ale těším sena to společný hraní - někdy, někde.To už snad zase budu mít na cofoukat. (manžel mi před tejdnem chromatiku zničil - ve snaze naladit avyčistit)

Harpplayer
superharp
266 příspěvků
Vloženo 06.03.2006 09:51:00  
To, co píše Viki, je jednavěc, druhá a rovněž podstatná je, že na chromatiku nezahraješcrossharpem, tzn. jinej způsob tvoření tónu se projevuje na zvukunástroje i na celkovým pojetí hry. Prostě dohodněme se na tom, že každýz uvedených nástrojů má své pro i proti. Nebo, Káčo, víš co, vemchromatiku a přijeď na hafandr, sednem spolu, Ty s chromatikou, já sdiatonikou a budeme se nažit hrát stejný věci. Na tom nejlépe pochopíšsilný a slabý stránky jednoho i druhýho nástroje.
AutorPříspěvky
« Stránka: z 2 » 

Úvodní stránka | Nahoru | Zpět | Vpřed | Přidat k oblíbeným
Web je postaven na enginu phpRS
(c) 2007 Maxihaf a spol