Nikdo není online
Do týdne nás opustí: Bluesmann fotrák
Nově příchozí:   Jajda    Deni0202    Kwaken  

Diskuze

  Rubrika:   Vybrané téma:
Efekty Boostery na foukací harmoniku

-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze
-Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
 
AutorPříspěvky

vaspu
uživatel
55 příspěvků
Vloženo 24.01.2008 22:37:46  
já začínal hrát zkreslený zvuk na mikrofon přes jednolampový kytarový předzesilovač. Výhodou při živém hraní je to, že na jeden mikrofon můžu zpívat i hrát foukačku zkresleně. Dnes mám i Fender Blues Junior a dle situace používám jednu z variant.

Honza
uživatel
82 příspěvků
Vloženo 19.10.2007 21:38:42  
Ahoj, nevim jak je to mozny, ale tu otazku na zacatku tyhle diskuse jsem nepsal ja (protoze : mam blues blaster, nemam kapelu, nehraju na Oskarky a hlavne nepisu s didakritikou). Ono je to vlastne docela jedno, protoze jsem se od ostatnich dozvedel hodne zajimavych informaci, ale stejne mi to trochu vrta hlavou... Kazdopadne ja ted hraju na tranzistorovy kombo Kustom 3ORC, bohuzel bluesovej sound to nema, tak ho alespon trochu napodobuju pomoci Gain zkresleni, ktery je v ramci toho komba. Pouzivate nekdo neco podobnyho?

San Jose
superharp
657 příspěvků
Vloženo 25.06.2007 21:30:59  
Zapojení zesilovače třídy A: Pracovní bod zesilovače je stále nastaven do středu pracovní křivky zesilovače, nevzniká tedy přechodové zkreslení, ale hodně hřeje a má velkou spotřebu. Lampa oproti tranzistoru nemá tak lineární zesílení, takže určité zkreslení tam je stále- říká se tomu "lampový" zvuk. Účinost zesilovačů třídy A, ať jde o lampu nebo tranzistor, je asi 10% a zbytek je teplo. Jsou také hodně těžké a jejich výkon se pohybuje řádově v jednotkách až desítkách watů.

Nykáč
nováček
4 příspěvky
Vloženo 22.06.2007 16:21:46  
Může někdo naprostému lajkovi vysvětlit co je to zapojení lampy třídy A? Nykáč

Charlie Slav
Expert
70 příspěvků
Vloženo 06.11.2006 21:18:00  
Ahoj Honzo, Ondra konrád používá starý Fender Princeton reverb ze 70tých let, (zapojení třída A cca 10w )a shure SM 57 i když dříve používal vajíčka shure green bullet a astatic JT-30.
Lampové kombo je zásadní pro hraní s vajíčkovým mikrofonem. Typický nakřáplý zvuk tvoří jednak práce s mikrofonem (tlumení dlaněmi), jednak vysoká impedance mikrofonu (dochází k přebuzení vstupu) a charakteristika elektronky. Důležité je nastavení korekcí, které fungují i jako brzda výkonu. harmonika hraje ve středech, proto je potřeba se soustředit na středy a výšky (s těmi opatrně). Shrnuto, podtrženo - mikrofon s vysokou impedancí (vajíčko) a celolampové kombo. Nic víc nic míň není potřeba. Jinak Fender Blues Junior je výborná volba 15 lampových wattů je docela kravál.... a případě zapojení třída A je maximum 30wattů větší výkon pak už jen pro hraní na stadiónu...

Pouquer
uživatel
75 příspěvků
Vloženo 29.10.2006 12:23:00  
FENDER - Blues Junior?: 1x12", 15 W 13.990,-Kč
FENDER - Hot Rod De Luxe: 1x12", 40 W 19.490,-Kč
FENDER - Reissue Blues Deluxe?: 40W 21.520,-Kč
nejlevnější Fender celolampa je :->FENDER - Pro Junior: 15W za 12.990,-Kč

Harpplayer
superharp
266 příspěvků
Vloženo 21.10.2006 16:29:00  
Domnívám se (téměř 100%), že je to zvuk tvořený nabuzeným lampovým kombem a krystalovým mikrofonem. Co se týká elektronkového komba, zaleží na tom, co s ním chceš ozvučit. Já mám určité zkušenosti s Fenderem - pro kluby stačí 15W Bluesman Junior, případně 40W Hot-Rod Deluxe, to už je pěkná pila, taky už je asi za 40 k. Nutno říci, že klasik foukačkového blues, Charlie Musslewhite hraje mj. na Fender Twin Reverb, ale to už je řádově 100k. U lampového komba musíš počítat vždycky s vyšší pořizovací cenou, než u tranzistoru a hlavně pak musíš být opatrný při transportu. Lampa se otřesy může uvolnit z patice, což způsobuje komplikace při hraní, dokonce může i vypadnout a poškodit se. Ale to jsou klasické výhody a nevýhody lampy vesr. tranzistor.

Honza
uživatel
82 příspěvků
Vloženo 21.10.2006 16:08:00  
Ahoj , moc dik za radu .Ten rozhovor se Sugarem je dobrej. Ještě bych se tě chtěl zeptat jestli víš jaký zvuk foukačky má Ondřej Konrád v Gumbu nebo Bluesbandu P.Lipy, jestli ho tvoří pomocí nějakého lamp. komba? Ten zvuk totiž není typicky zbustřený a spíše jemně zkreslený a hodně basový . A ještě by mě zajímalo, jaké cennově dostupné komba bys mně doporučil ? Tak zatim se měj a čau Honza

Harpplayer
superharp
266 příspěvků
Vloženo 21.10.2006 08:38:00  
Ouuuu, chybička se vloudila. Ty píšeš, že hraješ na Shure, tvar vejce. Předpokládám, že je zelený. V tom případě to není dynamický mikrofon, ale mikrofon KRYSTALOVÝ. Ten je vhodný právě pro lampové kombo. Jo, a od Ch.Slavíka vím, že je pro barvu zvuku důležitý ten prostor vytvořený rukama nad mřížkou mikrofonu. Jeho tvar a velikost mají značný vliv na celkovou barvu tónu. V žádném případě foukačku nepřimáčkni až na samou mřížku. Připravil by ses tak o rezonanční dutinu, kde se významnou měrou tvoří "čistý" zvuk foukačky. Dál Ti doporučuji přečíst si rozhovor se Sugar Blue (ještě jednou díky za něj), kde uvádí, co všechno v Tvém těle má vliv na výsledný tón.

Harpplayer
superharp
266 příspěvků
Vloženo 21.10.2006 08:28:00  
Zvuk typický pro bluesovou "nakřáplou" harmoniku je dán především kombinací krystalového mikrofonu a lampového zesilovače nebo komba. Krystalové mikrofony jseu na trhu buď Hohner, nebo Shure Green Bulet, případně z USA dovezený Astatic. Existuje množství různých náhrad, ale věřil bych v tomto případě vyzkoušenému a nesnažil bych se v tomto smyslu experimentovat. Přečti si v ribrice příslušenství Maxovo pojednání o mikrofonech, dovíš se víc.
Pokud trváš na dynamickém mikrofonu (i tady bych dal přednost značkovému zpěvovému mikrofonu)a tranzistorovém kombu, je možno použít "kreslicí" šlapku, nejlépe Bluesbreaker od fy. Marshall. Pokud bys chtěl hodně přitvrdit, lze použít od téže firmy šlapku Jackhammer. Upozorňuji, že sound bude jen podobný (bude "studenější"), nikoli identický s krystalem a lampovým kombem.
Profíkem v tomto směru je Charlie Slavík, který sem občas zaskočí, a pro kterého je bluesová amplifikovaná foukačka denní chleba. Věřím, že Ti sem napíše svůj názor.

Honza
uživatel
82 příspěvků
Vloženo 20.10.2006 17:48:00  
Ahoj,jmenuje se Honza a zdravím všechny foukačkáře. Hraji na foukačku v bluesové skupině a chtěl bych docílit zvuku jaký má např:Ondřej Konrád(blues band P.Lipy, Gumbo)nebo Sugar Blue. Používám dinamický mikrofon Shure( tvar vejce)a foukačky typu Lee oskar,Hohner, ale nevím jestli takového zvuku docílit pomocí lamp.komba nebo nějaký efekt? Předem moc děkuji všem za každou radu, ahoj Honza.
AutorPříspěvky

Úvodní stránka | Nahoru | Zpět | Vpřed | Přidat k oblíbeným
Web je postaven na enginu phpRS
(c) 2007 Maxihaf a spol