Autor | Příspěvky |
brumko harp 201 příspěvků |
Vloženo 07.01.2019 10:06:59
Bidlo: No nezdá sa mi, že zrovna MR500 by bola s cenou
nejak nízko. Stále ide niekde nad 100€.
|
Bidlo nováček 1 příspěvek |
Vloženo 02.01.2019 11:57:53
Foukačky od Suzuki jsem vyzkoušel.Zvuk mne uspokojil.Vadí
mě malá výdrž harmoniky,hraji dost silově a některá
odešla již po jednom vystoupení.Další mám už půl roku a
zatím hraje.Zase pořizovací cena je tak nízká že to až
tak nevadí.Dávám přednost LeeOskar,ale to je subjektivní
názor.Každému vyhovuje něco.Ještě toužím po Seidlovi,ale
na to jako důchodce nemám.
|
brumko harp 201 příspěvků |
Vloženo 14.12.2018 09:15:52
Ahoj Lubák
Ak, tak by som mal na predaj Suzuki fire breath MR500.
Kúpil som ju do zbierky. Bola len odskúšaná /asi 10
minút/.
Ak by si mal záujem, napíš mi do vzkazov a určite sa
dohodneme.
|
Lubák nováček 1 příspěvek |
Vloženo 06.12.2018 15:25:04
Je možný pořídit harmoniky od Suzuki v Brně? Tuším, že je
mívaly HNBrno u Špalku, ale na stánkách už je nemají...
|
Old sweat superharp 592 příspěvků |
Vloženo 27.01.2017 14:16:24
Řekl bych, že to tak není. Změnou postavení jazyka a
prostoru ústní dutiny se změní rezonance sloupce vzduchu
v ústech a následně tím se změní kmitočet hlásku. Toť
aspoň moje skromná teorie. Nevěřím, že by se tím
harmonika ničila. Je na to stavěná. Většina výrobců uvádí
tabulku dosažitelných tónů vč. bendovaných. Je ale třeba
s harmonikou zacházet s citem a bez násilí. Podle mne je
to běžná technika, které se při hře ve druhé poloze těžko
vyhneme. Právě v tom má foukačka svoje kouzlo.
|
Advidos nováček 4 příspěvky |
Vloženo 25.01.2017 17:47:06
Mám Suzuki Bluesmaster a zaujala mě tady informace, že se
harmonika ničí bendingem. Měl jsem za to, že tón je při
bendingu měněn jiným postaveným jazyka a hrdla a že
jazýček harmoniky dělá pořád stejnou práci. Není to tedy
tak?
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 11.04.2013 16:20:26
Naprostý souhlas s Brumkem. Fakt podezřele nízká cena...
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 10.04.2013 19:08:50
to Brumko. Děkuji Ti na promptní odpověď. Mě se to také
zdá podezřelé. Ale ta cena je přinejmenším lákavá.
|
brumko harp 201 příspěvků |
Vloženo 10.04.2013 14:51:53
Cena 1300 Kč za novú SCX 64 je tak podozrivo nízka, že by
som to na dobierku nekupoval. Pokiaľ by sa jednalo o
osobný odber, tak ju treba veľmi dôkladne prehliadnuť
/jazýčky, klapky, register, telo, covery/, odskúšať a
zistiť, či je naozaj nová. Možno by pomohol doklad o
kúpe.
Ideálne by bolo poslať ju poštou a zaplatiť až po
odskúšaní.
Opraveno 10.04.2013 15:03:56
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 10.04.2013 11:53:05
SUZUKI SCX-64
Mám možnost na burze koupit úplně novou chromatiku Suzuki
SCX-64 s lehce poškrábaným pouzdrem ze Slovenska za 1.300
Kč. Co o tom soudíte? Má to cenu koupit nebo to může být
nějaká Čína. Díky.
Opraveno 10.04.2013 12:03:19
|
Jaromír superharp 296 příspěvků |
Vloženo 29.01.2012 13:56:39
Abych se vrátil k původnímu tématu tohoto vlákna: Letošní
Ježíšek mi nadělil Suzuki Pro Master Valved s ventilama a
je na ni moc príma hraní. Krásně měkká, není vůbec dušná,
prostě samé klady, jak píše někde v nějakém příspěvku
Kandy. Cena je trochu vyšší, ale to Ježíšek jednou za rok
unese. Zvuk má trochu ořezané hloubky i výšky, protože
harmonika má hliníkové tělo, ale to při amplifikaci není
až tak podstatné. Dokonce se mi na ni poprvé v životě
podařilo zahrát overtón. Jsem nadšen z obdržené harmoniky
s ventilama a určitě se pokusím si i nějakou starší
Oskarku nebo SP20 vylepšit pokusně pomocí proužků ze
staré diskety. Jenom musím tuhle novou Suzuki opatrně
rozebrat a zjistit, jak se mají vlastně ty ventily lepit
a kam. Nevysvětlil by mi prosím někdo ze zkušených
"ventilářů" chyby, které už udělal přede mnou
někdo jiný, abych je neopakoval? Děkuju předem.
Opraveno 31.01.2012 02:26:11
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 24.10.2011 22:33:14
Orsoji skvěle napsané a výstižné.
|
Orsoj harp 175 příspěvků |
Vloženo 24.10.2011 01:31:04
Pokud Ti dá za uši někdo, komu se nelíbí Tvůj vztah a
názor k určité foukačce, tak tím zároveň projeví svoji
nabubřelost, neznalost a prosíravost. Mám oblíbenu tu
foukačku, která mi dobře zní, na níž se mi dobře hraje a
která mi pasuje. Může to být crossover, goldenka, SP 20,
Suzuki, Seydel, Tombo nebo no name China či cokoliv
jiného. To je moje nabídka a na posluchačích je, zda ji
přijmou. Budu li hrát na nějaké strašné železo,
posluchači to poznají, ale v případě crossoveru, goldenky
nebo Sp 20ky nebudou řešit, proč jsem zvolil zrovna tuto
foukačku a ne jinou. Maximálně mohou konstatovat, že v
dané skladbě by se jim místo měkké crossoverky více
líbila kulatá goldenka či ostrá SP 20ka a nebo úplně jiná
foukačka. Ale to je jejich subjektivní názor.
Hrej na to, co Ti pasuje a co se Ti líbí.
|
Milan uživatel 61 příspěvků |
Vloženo 23.10.2011 21:40:42
To Petkon. Specialku mám taky :-) Kromě ní jsem ještě
měl onu zmiňovanou goldenku a ze zvědavosti, když o ní
všichni na foru básnili jsem si koupil i crossover.
Goldenka mi ze začátku vůbec nepasovala do pusy, asi jako
když jedeš na vypůjčeném kole (ale šlo jen o zvyk) ale
líbil se mi její zvuk a dobře se na ní učí bending. Z
těch tří se mi nejvíce líbí její zvukové zabarvení.
Speciálku mám také rád. Ohýbání jde také lehce a i její
zvuk se mi líbí, takový měkký sametový. Teď mi asi
někteří dají za uši, že tomu prd rozumím, ale nejméně se
mi zvukově líbí crossover. Na můj vkus je moc takový
ostrý řezavý....
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 23.10.2011 18:36:37
No, Sugar Blue hrával na Spec.20...? a měl celkem velkou
spotřebu. Údajně 1 až 2 na koncertě odepsal, jak tvrdil.
Můžeme se ho někdy zeptat. Já tomu moc nevěřím.Připadá mi
to rozdávání foukaček během hraní jako součást šou,
stejně jako Youngovo namáčení v kýbli s vodou.
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 23.10.2011 15:04:50
Jardo. Je to opravdu dané kvalitou nástroje, protože jak
mi logicky vysvětlíš , že mi crossover vydrží stejně dva
roky, jako tobě, když ty nejsi narozdíl ode mne silový
hráč. Co je to však silové hraní, jsem ji zde zodpověděl.
Není opravdu silové hraní u každého hráče stejné.
Mimochodem já jsem "drtil" meister klasse dva a
půl roku (odehrál jsem na ní asi dvěstě klubových
hraní...) a nerozladil jsem ji ani po těch dvou a půl
letech, jen už byla opotřebovaná, takže ono to rčení , že
silové hraní hodně opotřebovává harmoniku, je do jisté
míry mýtus. Vždyť to by černoští foukačkáři museli
kupovat foukačku den, co den.
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 23.10.2011 14:37:09
Krásně a vyčerpávajícím způsobem napsáno. Přesto bych
ještě upozornil na jeden častý začátečnický nešvar,
kterým se harmoniky často ničí. Lépe řečeno jednotlivé
hlásky. Je to snaha zvýšeným úsilím rozehrát zaseknutý
-nehrající hlásek. Z tohoto pohledu je zanešení
nečistotou celkem častá a významná příčina rizika zničení
hlásku a tím i celé foukačky. Zatím je velmi málo hráčů,
kteří běžně mění hlásky, pokud vím. Já si raději vždy
koupím novou harmoniku. Na rozdíl od Matěje nejsem silový
hráč a harmonika mi vydrží minimálně dva roky při běžné
frekvenci používání (nejvíce namáhám Cdur Crossover a mám
ji bezmála 2 roky nedolaďovanou a chromatiku,na kterou
hraji stále častěji) .
Takže doporučuji čistit a neprofukovat násilím!
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 23.10.2011 14:09:29
Opět diskuze mimo rámec tohoto vlákna. Zde to případný
zájemce fakt nenajde.
I tento můj příspěvek prosím adminy přesunout někam k
údržbě harmonik, jestli někdo k tomuto účelu funguje.
Zcela jednoznačně na rozladění i poškození hlásků mají
nějvětší vliv dva (tři) faktory :
- intenzita (agresivita) použitého dechu, jinými slovy
hlasitost hraní , čím hlasitější hraní, tím rychleji se
harmonika opotřebuje a rozladí
- samotný bending v přímé úměře k intenzitě vdechu
Třetí faktor je samozřejmě faktor časový – čím déle
(myšlena absolutní doba hraní) se na harmoniku hraje, tím
větší je její opotřebení. Stručně se da říci, že čím
déle, hlasitěji a zároveň bendovaně se na harmoniku
hraje, tím rychleji harmonika odchází po stránce ladění,
event. poškození jednotlivých hlásků.
Ostatní faktory hrají podružnou roli. Drobné nečistoty
vznikající v souvislosti s hraním mají podle mě na zvuk a
výdrž harmoniky zcela minimální vliv. Pochopitelně že
když se harmonika zanese sajratem nejrůznějšího druhu,
tak je odepsaná do té doby, než se ji podaří vyčistit,
aniž by přitom došlo k poškození hlásků. To snad ale
úmyslně nikdo nedělá a harmoniky si hráč opatruje jako
oko v hlavě.
S čištěním harmoniky bych si ani z hygienických důvodů
starost nedělal, neboť harmonika musí být do jisté míry
odolná. Taková pravidelně čištěná, šlechtěná a
opečovávaná harmonika je pak jako zchoulostivělá
slečinka, která nic nevydrží a při první ofouknutí je na
hromadě.
Tedy z výše uvedeného vyplývá základní informace :
Nejdéle vydrží harmonika, která je uložena v krabičce a
na níž se nehraje.
Nejdéle vydrží hraná harmonika, na níž se hraje potichu,
s minimálním použitím bendingu.
Pro běžně používanou harmoniku včetně bendingu platí tedy
hrát s citem, s ohledem na její životnost, využívat hraní
s mikrofonem přes aparaturu.
Čím agresivnější je hraní, tím je větší spotřeba
harmonik.
Foukačkář se musí do jisté míry smířit s tím, že každá, i
sebedražší foukačka je střelivo, které se musí chtě
nechtě po určité době dokupovat. Proto není důvod lpět na
jakémkoliv jednom, byť vzácném kousku, protože čas a
používání harmoniky neúprosně zkracuje životnost a
kvalitu i toho nejluxusnějšího nástroje.
Opraveno 23.10.2011 14:10:00
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 23.10.2011 13:40:44
Jasně Jardo. Já to ani jako polemiku neberu. Naše debata
je proto aby pomohla těm kteří to potřebují. To je
samosebou.
Samozřejmě není silové hraní jako silové hraní. Ono
záleží hodně na dýchání bránicí. Taky je důležité hrát s
rozmyslem a s citem. Já často přirovnávám hru na
harmoniku s šachovou hrou. Je to jako když chceš hrát
šachy. Ono nestačí jen znát tahy a pojmy jako je malá či
velká rošáda, šach, pat či základy anglické nebo indické
hry apod. Nejdůležitější je umět znát čtyři tahy dopředu
a přesně si rozmyslet strategii. A totéž platí u foukací
harmoniky. Umět hrát silově se vyplatí hlavně v
bluesových tylech jako je chicago i piedmont, tedy
naprosté protipóly. Ale silově hrát neznamená hrát
agresivně ale s uváženým nasazením vnitřní energie.
Opraveno 23.10.2011 13:43:44
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 23.10.2011 12:27:23
Jasně. Špatný bending do toho samosebou taky patří. Ještě
i další chyby. Mimochodem i silové hraní, pokud se
nepletu, je považováno za nedostatek. Tedy alespoň to, co
já za silové hraní považuji. Tedy když se do harmoniky
fučí jak o život a stejně tak je i vysávána, že až tóny
úpí. Něco jiného je hlasitost a dynamika, ale to bych
právě doporučoval řešit nazvučením. Myslím,že v tom
budeme s Matějem za jedno:-).
P.S.toto není polemika s Matějem, ale doporučení
začínajícím hráčům.
|
Autor | Příspěvky |