Autor | Příspěvky |
Orsoj harp 175 příspěvků |
Vloženo 29.05.2012 19:42:59
Páni chromatičtí Hard Bopperisté,
dnes jsem se zastavil v Plzni u Houdka pro nějaké ty
potřebnosti na ukulele a našel jsem tam Hard Boppera C,
vrácenou reklamaci, kompletně zrepasovanou u Hohnerů.
Takže jako nový a za pouhých 2560,-.
|
San Jose superharp 657 příspěvků |
Vloženo 11.03.2012 12:43:52
Chromatiky opravdu nejsou sešroubované, nýbrž je plátek s
jazýčky do korpusu přibitý hřebíčky. Rozdělat i složit to
jde bez újmy, ale musí být člověk opatrný. Ale pokud
nemusíš, tak se v tom nešťárej. :)))
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 11.03.2012 12:25:06
Moc děkuji, Bigeare. To víš, já jsem takový starý
hračička a všemu musím přijít na kloub. Těším se z každé
maličkosti, která mi udělá radost. A právě, když jsem se
mazlil s hard bopperem, tak jsem si všimnul toho
neobvyklého smontování a začal se zajímat, jak na to. Měj
se moc hezky. Někdy hodíme řeč.
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 10.03.2012 23:52:01
Já se musím přiznat,že jsem na svém Hard Bopperu zatím
jen pošteloval registr, přesněji pouze slide, protože se
mi po hraní nějak zasekával, nebo zalepoval.
Už jsem se na to ptal Petkona a ten s tím problém
nemá.
Já už teď snad také ne, ale pod covery jsem zatím
nehleděl.
Všechny hlásky i ventily pracují bezvadně, tak nebyl
důvod.
Až se k tomu doberu,dám vědět, co jsem objevil na svém
modelu , který vlastním od Vánoc.
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 10.03.2012 21:37:00
Opravovat svého hard boppera zatím vůbec nechci. Hraje
skvěle a mám z něj velikánskou radost. Ale když jsem si
jej prohlížel, tak jsem si všimnul, že desky s hlásky
nejsou jako obvykle k tělu přišroubované, ale spojené
snad nějakými nýtky. Nebo čepy. A tak jsem začal
zjišťovat, jak bych v případě budoucí možné závady korpus
otevřel. Na nic jsem nepřišel, proto jsem dotaz uvedl
nejdříve na Haafu.
Je možné, že já nebudu mít na mojí foukačce nikdy žádnou
poruchu, ale jinému se informace o demontáži může hodit.
Přeji pěkný den.
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 10.03.2012 18:16:32
To je jasné. Pokud ti radí prodejce, uvažuje v rámci
záruky a pak je rada pana Klimenta jediná správná. Pokud
na stránkách Hohnera mají instruktáž k opravám či údržbě,
je to jen dobře, ale kdo se do toho pustí, s největší
pravděpodobností už ztrácí nárok na záruční opravu,
výměnu či vrácení peněz.
Zato má však šanci se to zdárně naučit bez pokusů a
omylů, jako se to stalo mně, když jsem neměl možnost
takové informace získat a odstrojený korpus jsem namočil
v bláhové naději, že čistá voda mu neublíží.
Už jsem tady tu historku vyprávěl před lety...tak se
nebudu opakovat.
Mimochodem, co že jsi to chtěl na té chromatice
opravovat?
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 10.03.2012 11:21:14
Na rozmontování hard boppera jsem se mailem zeptal pana
Klimenta. Zde je odpověď:
"Prosím chromatické harmoniky nerozebírat. Pokud s
tím něco je, posílají se
zpět do Hohnera. Je velká pravděpodobnost, že když jí
rozděláte, již pak
nebude dobře hrát. Doporučují to i hráči.
S pozdravem HN KLIMENT".
Je to pro mě překvapující, protože Hohner na svých
stránkách má videokurz, kde ukazuje kompletní údržbu
Super 64 i s jejím rozebráním. Superka je ale
sešroubovaná.
|
San Jose superharp 657 příspěvků |
Vloženo 04.03.2012 23:06:21
Všechno se dá opravit, i kdyby tam byly čepy, což nejsou.
:)))
Opraveno 04.03.2012 23:06:58
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 04.03.2012 22:16:09
Gratuluju. Je to skvela harmonika.
|
osman uživatel 122 příspěvků |
Vloženo 03.03.2012 20:30:26
052712!:-))))
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 19.02.2012 21:43:10
Hard bopper
Dnes jsem se pozorně díval zezadu do mého hard boppera a
nenašel jsem tam spojovací šroubky korpusu. Sundal jsem
tedy krycí plechy a opravdu tam šroubky nejsou. Vypadá
to, že je to snýtovalé. Nebo snad čepy? Nevím.
Zdá se mi neuvěřitelné, že by se hard bopper nedal pro
případnou údržbu rozmontovat.
Umíte mi někdo poradit, jak při opravě hard boppera
rozmontovat?
Opraveno 03.03.2012 16:36:10
|
džetro nováček 34 příspěvků |
Vloženo 15.02.2012 12:34:54
No tak se vykašlete na naše prodejce a u Thomanna mají
dva druhy
platí se v korunách při převzetí, a fouknout vás v
českých kamenných shopech stejně nenechají tak bych se
toho nebál.
Opraveno 04.03.2012 20:11:15
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 15.02.2012 11:56:22
Petře problém distribuce jsem ti vysvětlil. Zkrátka
HOHNERu se vyplatí uspokojit asijskou poptávku dříve než
tu evropskou a taky džetro má pravdu v tom že oni ji
vyrábějí po sériích.
Mezi náma na dobré věci se počkat vyplatí a pochybuju že
by sis boppera kupoval každý týden. Tak to zkousni. Vždyť
máš tři či čtyři chromatiky a to je slušná zásoba a
vybavení na docela dlouho.
Já jsem čekal na dodání z USA mikrofonu shure unisphere
"SA" z roku 1968 dva roky a vědu ani dráma
jsem z toho nedělal a to mně foukačka živí.
Opraveno 15.02.2012 12:02:16
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 15.02.2012 10:55:25
Džetro, naopak, je to obrovský problém a čeká se na ni
minimálně půl roku až rok. V dnešní době se to zdá těžko
uvěřitelné, protože i automobil vyrobený na zakázku se dá
pořídit rychleji, ale bohužel situace je taková jaká je.
Diatonik je všude dost a dost, ale kvalitní chromatika je
v Česku nedostupné zboží.
Pokud ovšem člověk zcela náhodou netrefí na období, že
jsou zrovna někde u Klimenta v krámu.
Opravdu je to tak, potvrdí to jistě ostatní hráči.
Věřím, že chromatika Saxony Seydel může být vynikající
nástroj, ne že bych ji rád nevyzkoušel.
Mně však asi natrvalo učaroval Thielemansův hard bopper.
Opraveno 15.02.2012 10:55:58
|
džetro nováček 34 příspěvků |
Vloženo 15.02.2012 09:34:28
No já si myslím, že pokud se Bopper vyrábí v Německu tak
je to jen problém našich obchodníků ho objednat (což při
tak malém počtu prodaných kusů, je pochopitelné že je
nedrží skladem) ale na objednání by to mělo do týdne být
u zákazníka. Důvod taky může být ten že se vyrobí série a
další se dělá za půl roku. Já doufám Petkone že jednou si
budu moci dovolit koupit na sklad Saxony chromatic od
Seydela na kterou jsem mimochodem četl výbornou recenzi
od jednoho z nejlepších polských harmonikářů Barta
Leczyckeho. Pokud bys chtěl najdu ji a pošlu ale je to
strašně dlouhé a nemám čas to přeložit, tak bys to musel
přetáhnout přes překladač.
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 14.02.2012 22:23:55
Petře je to jednoduché. HOHNER poslední léta směřuje
boppery hlavně na trh asie (od blízkého východu až po
dálný východ). Svým způsobem za to může i tebou Olíbená
OB technika.
Vysvětlím: Zatímco v Evropě a USA je liberální přístup k
muzice a tedy obliba diatoniky zde předčí oblibu
chromatiky tak v Asii je tomu přesně naopak. Vztah ke
klasice a folkloru upřednotňuje chromatiku a
nejoblíbenější chromatikou je právě bopperka. Mimochodem
na WHF v Trossingenu byly přítomny asi dvě tisícovky
hráčů s Asie (Hlavně Čína., Malajsie, Tchaj wan a Hong -
kong) , kteří tvořili ansámbly chromatikářských orchestrů
a všichni hráli na Bopperku a mellow tone (jen vyjímečně
hráli na jiný typ a le všechno to byly výrobky Hohneru).
Mimochodem jen v Íránu žije deset tisíc hráčů na
chromatické harmoniky a dokonce se pro ně píšou speciální
skladby v duchu arabských tradičních vlivů propojených
jak s evropskou klasikou tak popem. Je tedy logické že
HOHNER upřednosňuje především požadavky zákazníků z asie
než z evropy. Upřímně kolik je hráčů schopných si
objednat chromatiku za 3000 u nás- snad pět, deset? V
íránu jsou jich tisíce. Nemluvě o Číně a na ni historicky
navázaných států se stejným vnímáním kultůry.Přece jen je
těch asijských nadšenců chromatiky víc než v Evropě a
jsou věrni jedné značce a velmi dobří zákazníci :-)
Proto prosím měj pochopení.
Opraveno 14.02.2012 22:33:36
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 14.02.2012 22:15:35
Nechme už Gotta Gottem, který ostatně sám nejlépe ví, co
má a nemá dělat a zatím mu to vychází.
Jeho úspěch a obliba je mnoha lidem trnem v oku, ale to
je jejich problém.
Vraťme se raději k tématu- Hohnerově hard bopperu.
Proč se u nás tak obtížně shání a čekací doba je někdy i
více než půl roku ? Už jsme se toho dotkli v debatě na
hafteku.
Od té doby Matěji žádný pokrok ?
Podle sériových čísel nových nástrojů se nejedná o žádné
desetitisícové prodeje za rok, ale pouze kolem přibližně
tisícovky prodaných hard bopperů ročně.
Zřejmě Česká republika není ten nejatraktivnější trh ?
Opraveno 14.02.2012 22:15:59
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 14.02.2012 21:42:44
Petře já jsem mluvil o něčem jiném. Já jsem ani Gotta ani
Sinatru neodsoudil. Dokonce je v textu obhajuji tím že na
ně byli vyvíjeny obrovské tlaky. Pouze jsem řekl že Gott
si vybral svého umělce kterého interpretoval i tím že mu
byl nějak něčím blízký a proto interpretace jeho věcí je
skvělá.
Petře promiň ale vytrhávání věcí z kontextu a
moralizující kárání oponenta je hodno reportéra z Blesku,
ne člověka tvého intelektuálního kalibru.
Navíc morálka nemá s uměním co dělat. Já miluju tvorbu
amer. legendárního folk-bluesového skladatele
Leadbellyho, které byl dvojnásobný vrah a velmi
konfliktní člověk... Ani Sonny terry nebyl ikonou
morálky.
Mimochodem Wallachiho svědectví není uměl. dílo ale
skutečný proces podle kterého byl natočen film s
Ch.Bronssonem v hlavní roli až mnohem později. Mimochodem
styky Sinatry byly prokázány, ale v době odhalení už byly
dávno pasé... Ale o to tu vůbec nejde ale o to že umělec
by měl interpretovat věci ušité mu na míru a nemachrovat
v oblastech hudby na které nemá. Já taky nebrousím do
popu. Protože bych na to neměl. :-)
Opraveno 14.02.2012 22:00:50
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 14.02.2012 20:37:44
Matěji, já ti také rozumím. Já se ale na rozdíl od tebe
nedívám na umělce tak přísným politickým prizmatem. Ty to
vnímáš velmi silně a kriticky, což chápu, ale je nutné se
od toho trochu oprostit a být tak nějak více nad věcí. V
této zemi by takovým sítem mnoho umělců (herců,
spisovatelů, zpěváků ad.) neprošlo, což velmi dobře oba
víme.
Nedělejme to stejně jako ti pověstní kádrováci, kteří tím
pouze projevovali svou slepou poslušnost a prokazovali
tím jen vlastní slabost a patřičný morální charakter.
Já opravdu morální škraloupy Sinatry, Gotta, Nohavicy,
Kundery, Švorcové a mnoha dalších skutečně neřeším. Je
dobré o nich vědět, pokud jsou opravdu hodnověrně
doložené a prokázané.
Je nutné hodnotit činy prokazatelné a činy spekulativní,
jako např. ten s F. Sinatrou, jemuž mimochodem nikdy
žádná spolupráce s mafií prokázána nebyla. Sebelepší
filmová ani románová adaptace, lépe řečeno fikce, nemůže
být řádným důkazem, při vší úctě k oběma uvedeným
uměleckým dílům.
Navíc Sinatru budu nadšeně poslouchat, bez ohledu na to,
jestli je to pravda či nikoliv.
Tenhle stát je prolezlý skrz naskrz kmotry a mafiány,
bývalými estebáky a funkcionáři, podvodníky a grázly
všeho druhu, takže hrozí mnohem větší riziko než za doby
Sinatrovy, že člověk pohybující se ve VIP společnosti
nebo prostě jen na koncertě, výstavě apod. dříve či
později na nějakého i nechtěně narazí a může být označen
zcela neprávem za jejich komplice.
Umění a osobní morální život je vhodné od sebe oddělovat,
i když někdy ta pachuť zůstává.
Čas vždy pracuje ve prospěch uměleckého díla jako
takového.
Koho dnes zajímá, že Sabina byl označován za zrádce
národa, když napsal tak geniální libreto ke Smetanově
Prodance, která se hraje dodnes.
Já si občas velmi rád a s potěšením poslechnu Bambini di
Praga, přestože vím, co Kulínský tropil s těmi děvčaty.
A co takový Karel Hynek Mácha, o jehož intimním deníčku
se spoustou oplzlostí určitě také víš, přičemž nádherný
Máj je skvostné vrcholné básnické dílo.
A takových příkladů je...
Holt není všechno ideální.
Opraveno 14.02.2012 20:42:01
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 14.02.2012 08:14:05
Petře přesně ti rozumím. Vtip spočívá v tom, že každej
který je soudnej a přitom nedělá vlastní tvorbu, tak dělá
věci ušité mu na míru- to jest hlasu a hlavně naturelu a
myšlení.
Jestliže uhlazený Gott který dokázal přežít ostudu s
antichartou zpívá uhlazeného Sinatru, který dokázal
přežít ostudu se styky s mafiíí (viz Wallachiho svědectví
a román Maria Puzza - Kmotr), tak je to skvělé a dokáže z
toho vzniknout skvělá záležitost.
Tou kontroverzí obou dvou zpěváků jsem nemyslel nic
pejorativního a ani jsem je nechtěl shodit. Prostě
Gottovi bylo přirozené zpívat Sinatru, neboť měl nejen
podobný hlas ale i pohled na život. Oba jsou hodní a
laskaví lidé (bohužel Sinatra již není mezi námi). Na
druhou stranu oba nedokázali říct zlu "NE"
(Národní umělec Gott antichartě a Sinatra Mafii).
Samozřejmě kdo z nás by dokázal na vrcholu kariéry vše
vzdát a postavit se proti zlu? Já sám nevím jak bych
reagoval na místě Gotta nebo na místě Sinatry. Jistě na
oba dva byly působeny obrovské tlaky... A málokdo dokáže
odolat i takovým tlakům...
Píšu o tom proto, že já taky nedělám vlastní tvorbu. taky
předjímám, ale opět se snažím dělat toho autora, který je
mi nejblíž pohledem na muziku. Proč myslíš Petře že dělám
Sonnyho Terryho a ne Little Waltra? Protože by to mohlo
vyznít stejně rozdvojeně jako když Helena zpívá Ježka...
:-) Ano řemeslně to bude dobré ale věrohodné to nebude.
Umění přece nespočívá v tom, že si řeknu: Jsem dobrej ve
svým oboru a měl bych zazpívat všechno. Hodně českejch
muzikantů mi řeklo to klasické dogma, že jen dobrý
muzikant, dokáže zahrát stejně dobře všechny styly.
To je nesmysl. Na západě je tomu právě naopak, když jsi
dobrej v tom co děláš, nesnaž se to rozmělňovat tím , že
si začneš kasat neskromně rukávy a ukazovat že dokážeš
obsáhnout vše. Typickým příkladem je když se Bílá pustila
do písničky "Lásko prokletá". To byl Petře ve
vší úctě k obrovskému talentu Bílé nedomyšlený tah a taky
to tak vyznělo- nevěrohdně (byť to bylo dobré řemeslo,
ale bomba to prostě nebyla).
Opraveno 14.02.2012 08:24:40
|
Autor | Příspěvky |