Diskuze
-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze -Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
Autor | Příspěvky |
majkl nováček 3 příspěvky |
Vloženo 20.11.2017 13:16:17
Dekuji Oldsweat. Sel jsem tedy do vyssiho ladeni A dur a
bomba. Harmonika zni skvele, narozdil od Special 20 ma
mnohem plnejsi zvuk a asi diky tem nerezovym platkum neni
tak nachylna na sliny, hraje i kdyz je do ni mirne
naprskane:-). Myslel jsem, ze bude hlasitejsi oproti
mosaznym, jak nekteri uvadeli, ale to jsem zatim moc
nepoznal. Je urcena na silnejsi hrani, tak zkusim
pritlacit. Teprve zacinam a asi jsem prilis jemny. Jinak
jsem spokojeny moc.
|
Old sweat superharp 592 příspěvků |
Vloženo 16.11.2017 14:08:16
Ahoj majkl.
Mám zkušenosti jenom se Special 20 a Golden Melody, tedy
harmoniky od Hohnera. Můžu jen konstatovat všeobecný
poznatek který Ti potvrdí snad každý. Čím je nižší ladění
harmoniky, tím hůř se tóny ohýbají.
Co se mi líbí víc, nebo míň, to už je věc osobního vkusu.
Když si mám vybrat mezi G a A tak hra na Áčko více lahodí
mému uchu. K harmonikám Seydel by Ti mohl podat dokonalé
informace Džetro.
Opraveno 16.11.2017 14:19:10
|
majkl nováček 3 příspěvky |
Vloženo 08.11.2017 06:37:57
Ahojte. Chtel bych znat vas nazor. Chci si poridit dalsi
skvost do me sbirky, chci od kazde ze zakladnichh tonin
jednu uplne jinou harmoniku a ted uvazuji nad Seydel
session steel. Nemate nahodou zkusenosti s tim, jestli
tato harmonika lepe zni v A dur, nebo G dur, popripade, v
ktere tonine se lip ohyba?
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 05.12.2015 11:07:19
Petře, já Ti vůbec nechci radit ani doporučovat, jakou
harmoniku by sis měl kupovat. Jsem přesvědčen, že krásné
harmoniky už máš. Ale já jsem také takový „blázen“, že
dokupuji stále něco nového.
Amadeus asi není dobrá investice, za ty peníze bych si ji
sám už nepořídil. Vzhledem k Tvému repertoáru, když
hraješ klarinetové věci, nemá význam do takové harmoniky
investovat. Jedině že bys skladby transponoval, což je
určitě také cesta.
Meisterklasse má o něco užší tón a subtilnější zvuk než
Super 64 X. Ale jinak je skvělá, velikostně je příjemná a
rozsahem na klasiku bohatě stačí, navíc má skvělý
registr, který běhá velmi rychle. Má krásné pouzdro na
zámek s klíčkem, prostě vymazlená věcička. Meisterklasse
bych Ti vřele doporučil, Amadea ne. Za jednoho Amadea máš
dvě krásné Meisterklasse. Máš pravdu, že Amadeus je
podstatně širší, při hraní a držení bez mikrofonu je to
ale pohodě.
Musíš také zvážit, zda by ses pustil např. do výměny
prachovky apod. u tak drahé harmoniky. To bych sám asi
řešil přes nějakého servisního specialistu, který je však
v našich podmínkách nedostupný. U HB si dělám drobné
opravy sám, ale u Amadea bych asi váhal. Naštěstí na něj
nehraji tak často, tak jsem ji zatím nemusel rozdělávat.
U těchto drahých harmonik je otázka servisu docela
problém. Já sám bych si na to netroufl, jen v nejvyšší
nouzi.
Pokud si chceš pořídit za každou cenu nějakou novou
chromatiku, bude asi nejlepší volba pro tebe
Meisterklasse. S tou budeš určitě spokojený, cenově je
docela dostupná a budeš z ní mít radost.
Já sice tvrdím, že 3 oktávy musí u chromatiky bohatě
stačit, ale někdy se ty spodní tóny výjimečně docela
hodí.
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 02.12.2015 17:27:50
Výborná práce, Petře. Je vidět, že máš přehled a věci
rozumíš. Překvapilo mne, že bez ohledu na cenu HB
hodnotíš dokonce výš než Amadea.
Ptáš se, kterou hudbou se zabývám. Od mládí miluji
klasiku, swing a lidové písně. Kdysi jsem hrával na
trubku v tanečním orchestru. Posléze na kytaru hlavně
klasickou kytarovou literaturu. Před několika roky mi
přestaly fungovat prsty na levé ruce a musel jsem kytary
nechat. Tak jsem začal cvičit na chromatiku. Teď na stáří
hraji převážně milovanou klasiku z not. Mám rád nokturna,
romance, balady, operetky.... Rád si zahraji swing,
ježkoviny a lidovky. Z hlavy nebo z not. Improvizace se
mi na foukačku ale nedaří.
Lze namítnout, že klasická literatura lépe vyzní na
nástroje určené skladatelem. Jistě. Ale jsem šťastný, že
právě taková maličká chromatika mi umožňuje si ji k mojí
radosti zahrát. Moje hraní není žádná sláva, ale jak jsem
ve svém profilu napsal: hraji blbě, ale rád.
Hraji nejenom rád, ale také chci o nástroji co nejvíce
vědět. Proto ty některé mé dotazy. Jsem vděčný za webové
stránky HAFFu ze kterých jsem se toho spoustu dozvěděl a
naučil.
Nedávno jsi mi doporučil si koupit Meisterklasse. Uvažuji
o tom. Jenom by mě zajímalo, jestli její zvuk je alespoň
tak pěkný jako Super 64X.
A takový malý dotaz na Amadea. Na internetu jsem si jej
prohlédl ze všech stran. Je opravdu krásný. Ale není
mnohem větší než HB? Jeví se mi i o hodně širší.
Petře, to je v kostce snad vše. Ahoj.
Opraveno 04.12.2015 17:39:26
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 01.12.2015 14:50:19
Hard Bopper je geniální harmonika v tom, že je v ní
nejlépe skloubena výtečná kvalita, krása zvuku a velmi
příznivá cena. Tento poslední parametr z ní dělá
dostupnou harmoniku v podstatě pro kohokoliv. Pořizovací
cena kolem 3.500 Kč je v porovnání s cenou jiných
hudebních nástrojů velmi přijatelná. Kdo nebude hrát
klasiku a nepotřebuje 64 – tónovou harmoniku, neměl by
vůbec váhat. Ani ztráta nebo zničení této harmoniky tolik
nebolí v porovnání s jinými dražšími nástroji. Je to
zkrátka božská (Thielemansova) harmonika.
Pokud bych si měl vybrat a hrát pouze na jednu jedinou
harmoniku ze všech chromatik, bez ohledu na cenu, volil
bych jednoznačně Hohner Hard Bopper.
Odpověď je ale trochu složitější. Hráč zabývající se
klasickou hudbou a vyžadující navíc větší tónový rozsah,
by musel volit 16-dírkovou chromatiku.
Tady takovou zkušenost s harmonikami jiných značek
zdaleka nemám. Bohatě mi stačí moje Super 64X, což je
nejkvalitnější 16-dírková chromatika značky Hohner.
Obecně je důležité, jakou hudbu chceme na chromatiku
hrát. Já osobně preferuji žánry, kde se používá volné
improvizace jako je zejména jazz, v další řadě potom
ostatní žánry, kde lze chromatiku uplatnit, jako je folk,
rock, pop, country, lidová hudba atd.
Podle not hrát na chromatiku umím, ale nevěnuji se
cvičení skladeb klasické hudby určené jiným nástrojům. Z
nejrůznějších zpěvníků však zahraju i z listu v podstatě
cokoliv.
Pouze mě příliš neláká takto interpretovaná klasika, to
ovšem neznamená, že si rád nezahraju nějaká dueta, tria
apod. i s jiným nástrojem.
Petře, já vlastně ani nevím, jakou hudbou se ty sám
zabýváš ? Pouze klasikou z not nebo i hraním bez not a
improvizacemi ?
Pro klasiku je asi podstatné umět hrát především tongue
blockingem, který ovšem já nepoužívám, neboť se mi to
nelíbí. Je to však naprostá nutnost pro náročnější
klasické skladby, kde jsou různé souzvuky několika tónů,
kde se bez toho nedá dost dobře obejít.
Chtěl bych na tomto místě připomenout ale i jinou skvělou
chromatiku – Discovery 48, kterou jsem si osobně velmi
oblíbil jako levnější a tedy ještě cenově dostupnější
sestřičku HB. Má velmi příjemný a měkký zvuk, přitom má
plátky stejně silné jako Hard Bopper.
Docela rád bych si chtěl někdy vyzkoušet Suzuki G-48, na
níž hraje Gregoire Maret, což bude jistě také skvělá
chromatika, která se vyrábí ve dvou modelech. Je však
podstatně dražší než HB, je otázka, zde je tato cena
vyvážena i odpovídající kvalitou.
Amadeus mě stál něco cca 25.000 Kč, což byla v té době
vcelku přijatelná suma.
Je to sice dost peněz, pořád to ale obecně nejsou nějaké
obrovské částky, když si uvědomíme, že např. špičkový a
kvalitní houslový smyčec ( z fernambukového dřeva) přijde
na nějakých 30.000- 40. 000 Kč.
Opraveno 01.12.2015 14:53:26
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 22.11.2015 15:46:05
Ahoj Petře. S klenotem jako je Amadeus Ti rozumím. Také
bych si něco takového přál. Ani nevím, kolik ta krása
stojí. Posílám Ti odkaz na jinou nádheru: Suzuki Fabulous
F48 a F64 za 5000 USD. Odkaz zde:
http://www.suzukimusic.com/harmonicas/f64c-47s-20e-f20j/<
br />
Meisterklasse na hraní z houslových not musí být skvělá.
Ale já hraji i klarinetové skladby, a tam se často
potřebuji dostat až k malému e.
Klasické skladby hraji jenom ty snadnější, protože laufy
a velké intervaly nejsou pro mne hratelné. Vybírám si
prostě podle mých možností. A mám z toho také radost.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 21.11.2015 22:09:16
Ahoj Petře, to jsem nevěděl, v každém případě Ti přeji
hodně zdraví.
K těm harmonikám. No, Amadeus je skvělý nástroj, mám jej
ale jen na sváteční hraní doma. Je to z mé strany taková
snobárnička, do hospody ani ven na hraní bych ji nebral,
protože si ji šetřím. Je na ní znát, že je to takový
vymazlený a vypiplaný nástroj. Zvukově je krásná, o něco
zvučnější než HB, technicky krásně a skvěle provedená.
Jestli to za ty peníze stojí, sám nevím, asi ne. Tak
markantní rozdíl ve zvuku oproti HB to zase není. Je to
ale takový malý klenot, který jsem chtěl mít, jestli mi
rozumíš.
Příliš praktické to pochopitelně není, protože na
jakékoliv hraní dávám zásadně přednost Thielemansově
chromatice. Já už po žádné nové a zázračné harmonice
netoužím, protože s HB jsem dokonale spokojen.
Mimochodem mým dvěma 9-letým dcerám jsem pořídil také
hard boppery, každá má svého vlastního, aby si je
nemusely půjčovat. Učím je na ně hrát hlavně podle sluchu
lidovky a nejrůznější folkové písničky, zatím jsme
většinou v C, Cis a D dur, ale i tak je to báječné. Baví
mě naše společné hraní, kdy holky hrají základní melodii
a já si do toho mohu improvizoavat druhý hlas či jinou
improvizovanou melodickou linku.
Co se týče 16-dírkových harmonik. Vlastním dokonce dvě
Super 64X, což jsou určitě nejlepší dostupné 16-dírkové
harmoniky, Super 64 mám také, ale ta je určitě horší
kvality. Na Super 64X hraji mnohem méně než na HB. Rád si
na ni zahraju např. moravské lidovky, pomalejší
swingovky, koledy apod., to znamená všechno, co
nepotřebuje příliš rychlé běhy a pohotovou momentální
improvizaci. Oproti 12-dírkové chromatice je totiž mnohem
těžkopádnější a značně nepohodlná na rychlé běhy. Na
jazzové improvizace ve stylu T.Thielemanse mi tudíž moc
nevyhovuje, protože je zkrátka pomalejší. Je to dáno
samotnou konstrukcí, delším registrem apod.
Všimni si, že tři nejlepší jazzoví foukačkáři jako
Thielemans, Meurkens i Maret používají výhradně
12-dírkové chromatiky, podle mě zejména z výše uvedeného
důvodu. Ta přidaná spodní oktáva je v porovnání s touto
hlavní nevýhodou alespoň pro mě nedostatečnou kompenzací.
Ne vždy platí, že čím větší rozsah, tím větší možnosti.
Toto je podle mě právě tento případ.
Pro hraní houslových skladeb bych Ti rozhodně doporučil
Hohner Meisterklasse. Moc ji nepoužívám, protože klasiku
na foukačku z mnoha důvodů nehraju. Ale jinak je to
parádní harmonika, která má 14-dírek a přidanou spodní
kvartu – po malé G, takže rozsahově je ve spodním
rejstříku zcela totožná s houslemi. Je mnohem menší než
Super 64X a komfortem se hodně podobá spíše 12-dírkové
chromatice, takže je celkově pohotovější a rychlejší.
Je to dle mého názoru mnohem lepší varianta než se trápit
s hraním náročnějších věcí (jako jsou houslové party) na
16-dírkovou chromatiku. Musíme si pokorně přiznat, že
harmonika nejsou housle, oproti nim má sebelepší
chromatika obrovský handicap, zejména co se týče hraní
rychlých not a běhů. Superrychlé laufy, jaké umožňují
housle či flétna, na chromatiku nikdo nikdy nezahraje,
což je známá skutečnost.
Vůbec hraní klasiky a třeba i F. Chmela můžeme probrat
někdy jindy a možná jinde. Mám na to docela vyhraněný
názor, který tady nechci příliš rozvádět, abych se někoho
nedotkl.
Určitě se budu těšit, když přijedeš na některý z příštích
hafteků, dáme řeč a něco si i společně zahrajeme.
Opraveno 22.11.2015 09:19:40
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 19.11.2015 20:27:38
Petře, moc Ti děkuji za Tvé hodnocení Saxony. Čekal jsem
, že se ozveš. Na Tvůj názor dám. Souhlasím s tím, že HB
má kulatější tón. Saxony má ale snažší ozev, zejména ve
výškách. Píšeš, že Saxony má ostřejší hrany náústku. To
je pravda. Ale také jsem četl, že je to tvarováno tak,
aby tím podporovaly tvorbu slin k lepšímu zvlhčování
náústku. V současné době převážně hraji na Super 64X z
houslových not. Žádná sláva, ale těší mne to. Petře, Ty
máš také Amadea, jak jej hodnotíš v porovnání s HB? Já
teď rád poslouchám na youtube Franze Chmelu. Hraje skvěle
moji oblíbenou klasiku. V posledních letech ji hraje na
jím spolunavrženou foukačku NC64. Podrobnosti zde:
http://www.chmel.at/nc64/specification.html
Na závěr: naposledy jsem byl na setkání v Hrubšicích, tam
jsme se nesetkali. Potom jsem vážně onemocněl a moc
nechybělo, abych tu už nebyl. No, jsem nejstarší člen
Haafu. Doufám, že se brzy alespoň na jeden den na hafteku
objevím. Těším se na setkání a přeji Ti i Tvé Jitce vše
dobré.
Opraveno 20.11.2015 17:22:22
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 13.11.2015 20:43:13
Můj osobní názor je takový, že Saxony je určitě skvělý
nástroj. Mám ji doma a vím, jaká je. Já osobně však
jednoznačně preferuji Hohnera a je vcelku jedno, zda hard
hoppera nebo melow tone. Vysvětlím proč. Důvody jsou
čistě subjektivní. Saxony je pro mě zvukově ostřejší,
kovovější, chladnější, s výrazně užším spektrem teplých
barev, a tím i méně lahodící mým uším a proto pro mě i
méně zvukově zajímavá. Naproti tomu HP či MT jsou mi
zvukově bližší, charakter tónu je kulatější, teplejší a
barevnější, výsledný sound tudíž příjemnější. V
neposlední řadě mi navozuje asociace se zvukem geniálních
Thielemansových nahrávek, které jsou pro mě nedostižné a
dosud nikým nepřekonané. Hard bopper má pro mě plnější,
hřejivější a současně tvárnější zvuk, s nímž se dá lépe
pracovat.
Saxony je váhově o něco těžší, což samo o sobě není na
závadu, ale nespatřuji v tom ani výhodu, spíše naopak.
Hohner je pro mě v ústech podstatně příjemnější, neboť
svým zaoblením horní lišty s dírkami lépe a pohodlněji
klouže v ústech oproti Saxony, u níž jsou ostřejší hrany.
Rozdíl ve tvaru dírek u obou harmonik není pro mě
podstatný.
Co se týče výdrže, kolegové z hafteku znají mého
„ohmataného a ošoupaného“ hard boppera, který dostává
denně zabrat a je po 8 letech soustavného hraní zvukově
stále skvělý, prodělal pouze několik výměn prachovek.
Jazýčky dokonale drží jak po stránce výdrže, tak i po
stránce samotného ladění, takže tady nevidím žádný
problém. Pořizovací cena HB oproti Saxony je poloviční.
Když to celkově shrnu, Saxony mně nijak zvlášť k srdci
nepřirostla, i když je to jistě také skvělá harmonika a
dokážu pochopit, že se může jinému hráči líbit. Já
kdybych měl volit mezi dvěma Thielemansovými Hohnery nebo
jednou Saxony, sáhnul bych jednoznačně po dvou
Thielemansech. Rozhodně jsem rád, že Saxony mám také,
občas si na ni zahraji, ale o to s větším potěšením se
pak vracím k Thielemansově harmonice. Petře, škoda, že
více nejezdíš na hafteky, kde bychom mohli obohatit naše
hraní o zvukově jinak znějící harmoniku a poprat se s
ostatními diatonikářemi, kteří mají jistě svým pidlikáním
před námi navrch, protože chromatiky jsou určené na
poněkud jiný styl hraní. Ale o to větší je to pro mě
vždycky výzva držet i s nimi aspoň trochu krok.
Tolik má reakce na Tvé hodnocení, s nímž v mnohém
souhlasím, ale mé vlastní hodnocení je v tomto neměnné.
Přeji Ti hodně radosti s chromatikami a přijeď se někdy
ukázat.
Opraveno 13.11.2015 20:44:03
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 12.11.2015 16:55:12
Chromatika Seydel Saxony
Je to už dva a půl roku, co jsem zde napsal můj pokus o
test chromatiky Seydel Saxony. Nyní s odstupem času a při
jejím denním používání bych na testu vůbec nic neměnil.
Je to skvělý nástroj. Vůbec ji nešetřím a hraje bez
jakéhokoliv problému. Žádné pazvuky, ventily se nelepí,
registr jde lehce a pořád dokonale ladí. Mám z ní velikou
radost.
|
brumko harp 201 příspěvků |
Vloženo 10.11.2013 23:00:34
Ešte že sa do vrecka nevôjde akordovka :-) :-)
|
Lerak vydra harp 162 příspěvků |
Vloženo 10.11.2013 13:11:01
Musela to být velmi zasvěcená slečna v problému
transportu foukacího nástroje.
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 05.10.2013 19:30:14
No, já šel jednou s chromatikou v kapse na toaletu a v
chodbičce jsem míjel nějakou slečnu...dost divně si mě
prohlížela. Od té doby nechávám foukačky bez dozoru na
pódiu a mám stále divný pocit, kdy se něco stane... a s
touhle luxusní Seydelkou bych to ještě přivolával...
Koupit si jí na doma bych asi neuměl. Takže zbývá tiše
závidět a nebo to risknout.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 02.10.2013 19:36:06
Jardo, je to skoro tak, jak říkáš.
Já vždy trochu ironicky podotýkám, že takové nástroje si
pořizují pouze hráči, kteří mají hudbu jako svého
koníčka.
Ti, co se v českých zemích hudbou živí, si je zpravidla
finančně dovolit nemohou nebo si jejich koupi stokrát
rozmyslí.
Opraveno 02.10.2013 19:36:17
|
Bigear superharp 1201 příspěvků |
Vloženo 28.09.2013 08:14:36
...bál bych se jít při koncertu na záchod a nebrat ji s
sebou...
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 27.09.2013 11:10:52
Dnes mi přišla od džetra nová chromatika Seydel Saxony,
cena 6.800 Kč. Mám ji doma teprve chvíli, takže na
závazné hodnocení je ještě brzy.
Zatím ji pomaloučku "zahrávám", ale první dojmy
jsou skvělé. Vše, co napsal oldpetan, mohu již nyní
stoprocentně potvrdit. Popsal ji vyčerpávajícím způsobem,
takže mi nezbývá nic jiného než se k jeho krásné recenzi
spolupodepsat.
Ačkoliv je hard bopper pro mě srdeční záležitostí a nedám
na něj dopustit (už kvůli jeho slavnému patronu), jeví se
Saxony jako jeho skutečně špičkový a možný nástupce.
Pro mnohé hráče bude asi jediným rozhodovacím faktorem
její více než dvojnásobná cena oproti hard bopperovi.
Pokud však opravdu vydrží několikanásobně déle, tak se
tato investice vyplatí.
Potvrzuji také rychlé jednání a vstřícnost ze strany
džetra, který velmi pohotově mou objednávku vyřídil.
Tímto bych mu chtěl na tomto místě moc poděkovat.
Opraveno 27.09.2013 11:18:48
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 18.09.2013 20:08:28
Už ji mám slíbenou od džetra, který mi ji příští týden
zašle. Jakmile ji prověřím, určitě nějaké postřehy
přidám. Od oldpetana jsem si ji na hafteku měl možnost
vyzkoušet a první dojmy jsou velmi dobré.
Proto jsem také "za tepla" kontaktoval džetra.
|
matěj superharp 359 příspěvků |
Vloženo 25.05.2013 23:23:25
Moc Krásná recenze a děkuju ti za ni. Nevědět co s
prachama a mít cit pro hraní na chromatiku tak bych si ji
asi také pořídil. Zajímal by mně pro větší možnost
posouzení kvality tohot nástroje rovněž názor Petkona,
který je co se týče chromatik velký znalec.
|
oldpetan uživatel 57 příspěvků |
Vloženo 25.05.2013 21:01:39
Chromatika Seydel Saxony - pokus o test
Nedávno mne na výstavě foukaček pořádané Džetrem velmi
zaujala chromatika Seydel Saxony. Jednu jsem si objednal
a po jejím odzkoušení předkládám výsledek mého testování:
Harmonika je prostě úžasná.
Saxony je profesionální model s hliníkovým tělem,
ocelovými plátky a nerezovými kryty. Je dvanáctidírková,
tedy v rozsahu tři oktávy v ladění buď C nebo G.Vyrábí se
ještě jeden model Saxony Orchestra. Ta je v ladění do C,
ale její rozsah začíná o dvě dirky níže a nahoře končí o
dvě dirky dříve. Tedy také tři oktávy od g po fis3.
A teď k hodnocení nástroje.
Na první pohled perfektní zpracování je dáno ruční
výrobou. Je o něco težší, váží asi 250 g. Dobře se drží,
registr jde zcela lehce, náústek je příjemný a v
kruhových dírkách se dobře orientuje. Do harmoniky stačí
jenom slabě dýchat a hned hraje, dokonale těsní a dobře
ladí. Nádherný plný a tvárný tón s velikou dynamikou.
Alikvotní tóny prosvětlují barvu zvuku. Dík rychlému ozvu
se dá dobře hrát i staccato. Ventily se ani po
několikahodinovém hraní vůbec nelepily. Žádný nedostatek
jsem na hormonice nenašel.
Jedinou nevýhodou je její vysoká cena 280 eur, podle
momentálního kurzu 7200 Kč. Cena je sice na první pohled
příliš velká, ale je to počáteční investice, která se
vrátí. Výrobce totiž uvádí, že trvanlivost ocelových
plátků je 5x delší než mosazných. V tom případě by jedna
Saxony za 7200 Kč měla vydržet jako pět hard bopperů.
Já mám dva skvělé hard boppery, na které nedám dopustit,
ale Saxony hodnotím alespoň o třídu výše. Uvítám vaše
názory a zkušenosti se Saxony.
Seydel Saxony mi během týdne zajistil Džetro z Haafu.
Jednání s ním bylo vstřícné a korektní. Doručeno bez
závad. Doporučuji Džetra kontaktovat. Prodává celý
sortiment Seydelů.
Opraveno 25.05.2013 21:09:04
|
Autor | Příspěvky |
|