Diskuze
-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze -Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
Autor | Příspěvky |
Maxihaf uživatel 380 příspěvků |
Vloženo 24.01.2008 10:16:12
To Crow: Když jsem se kdysi učil ohýbat a nebyl jsem si
jistý, že "mám" ten správný tón, pomáhal jsem
si následující věcí: zapnul jsem obyčejnou chromatickou
ladičku, připojil k ní pomocí mic-jack redukce zpěvový
mikrofon a hlídal si ručičku. Je to docela zábava a v
první chvíli ti to může dát jistotu, že ohýbáš správně.
Časem to pochopitelně opustíš, je to jen pomůcka pro
začátek.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 09.01.2008 08:57:16
Na značce harmoniky ani tak nezáleží, já jsem se začal
učit na čínu jako mnoho jiných, i na té číně se dá celkem
dobře ohýbat, ale po cca měsíci Ti tato harmonika odejde
a rozladí se. Mně osobně se nejvíce osvědčila Hohnerka 20
speciál, která je na výuku ohýbaných tónů asi
nejideálnější a hlavně dlouho vydrží jak zvukově tak i
laděním.
Opraveno 09.01.2008 08:59:28
|
Kandy harp 158 příspěvků |
Vloženo 09.01.2008 00:08:00
To Crow: když jsem se začal učit stahovat tóny,měl jsem
strach.že foukačku zničím přefouknutím.Uč se tak jak říká
Petkon a neboj se to "osolit".Hlásky to vydrží.
|
Petkon superharp 1270 příspěvků |
Vloženo 08.01.2008 22:19:35
Když se tady trochu porozhlédneš po článcích a v diskuzi,
najdeš tam nejrůznější návody kterak zahrát ohnuté tóny.
V podstatě na to jdeš správně, správně jsi uvedl, že malé
a
v 1.oktávě zahraješ stažením tónu h na 3.dírce. Tón f se
hraje stažením o dva půltóny na 2.dírce.
Ještě k té technice z vlastní zkušenosti- nestačí jen to
našpulení a napodobení slabiky juu, je potřeba si
uvědomit, že správné zaznění ohnutého tónu je závislé na
mnoha věcech, ale zejména na dokonalém přitisknutí rtů k
otvorům, tak aby ti vzduch neunikal kolem a abys taháním
do sebe vytvořil dostatečný podtlak, kterým dosáhneš
změny proudu vzduchu a tím ohnutí tónu. Když nevytvoříš
ten potřebný "vztlak", tak Ti žádná slabika
juu, jíí apod. není nic platná. Důležitá je ta změna
napětí celé dutiny při tahání do sebe, čili nikoliv
takové "laxní" potahování, ale jako bys chtěl z
toho otvoru něco proti odporu vysrknout, vyžaduje to
mnohem větší úsilí než tahání neohýbaného tónu.
Samozřejmě postupným zdokonalováním je to úsilí stále
menší a menší, neboť se naučíš dokonaleji kontrolovat to
napětí a všechny části dutiny ústní včetně jazyka.
Jinak pocit v dutině ústní bys měl mít obdobný tomu, jako
když normálně pusou pískáš hluboké a naopak vysoké tóny,
uvědomit si změnu postavení jazyka, horního i dolní patra
a tvaru celé dutiny ústní. Při ohýbání bys měl docílit
podobného pocitu jako při pískání hlubokého tónu. Pak
už to chce jen trpělivost a zkoušet, jinak viz též
vynikajícií Bigearova škola hry - ke stažení.
Opraveno 08.01.2008 22:42:16
|
crow nováček 18 příspěvků |
Vloženo 08.01.2008 21:57:06
uz jsem to myslim nasel...je to ohnuti tonu... jen nevim
jak zjistim, ze jsem ten ton ohnul spravne a jestli
vubec.
tudiz male a by melo byt na -3 ohnute a male f na 3
ohnute??? (tudiz vysponovat jazyk jako kdyz rikam
"ju"...mne to teda jenom juuuka...ze by to byl
jiny ton se mi nezda)
|
crow nováček 18 příspěvků |
Vloženo 08.01.2008 21:50:28
zdravim. ucil jsem se hrat na dianotiku c-dur podle not a
pomucek, ktere ukazuji jake noty kde jsou...a nektere mi
tam chybi...
napriklad male a (ktere by tedy melo byt nekde mezi -3 a
3), zato male g je tam dvakrat - na dirce 3 a -2. nebo
male f.
mohl by mi nekdo nazorne pomoci jak hrat tyhle tony?
dekuju.
|
Autor | Příspěvky |
|