Diskuze
| Rubrika:
|
| Vybrané téma: |
| Efekty |
| Boostery na foukací harmoniku |
-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze -Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
Autor | Příspěvky |
vaspu uživatel 55 příspěvků |
Vloženo 24.01.2008 22:37:46
já začínal hrát zkreslený zvuk na mikrofon přes
jednolampový kytarový předzesilovač. Výhodou při živém
hraní je to, že na jeden mikrofon můžu zpívat i hrát
foukačku zkresleně. Dnes mám i Fender Blues Junior a dle
situace používám jednu z variant.
|
Honza uživatel 82 příspěvků |
Vloženo 19.10.2007 21:38:42
Ahoj, nevim jak je to mozny, ale tu otazku na zacatku
tyhle diskuse jsem nepsal ja (protoze : mam blues
blaster, nemam kapelu, nehraju na Oskarky a hlavne nepisu
s didakritikou). Ono je to vlastne docela jedno, protoze
jsem se od ostatnich dozvedel hodne zajimavych informaci,
ale stejne mi to trochu vrta hlavou... Kazdopadne ja ted
hraju na tranzistorovy kombo Kustom 3ORC, bohuzel
bluesovej sound to nema, tak ho alespon trochu napodobuju
pomoci Gain zkresleni, ktery je v ramci toho komba.
Pouzivate nekdo neco podobnyho?
|
San Jose superharp 657 příspěvků |
Vloženo 25.06.2007 21:30:59
Zapojení zesilovače třídy A: Pracovní bod zesilovače je
stále nastaven do středu pracovní křivky zesilovače,
nevzniká tedy přechodové zkreslení, ale hodně hřeje a má
velkou spotřebu. Lampa oproti tranzistoru nemá tak
lineární zesílení, takže určité zkreslení tam je stále-
říká se tomu "lampový" zvuk. Účinost zesilovačů
třídy A, ať jde o lampu nebo tranzistor, je asi 10% a
zbytek je teplo. Jsou také hodně těžké a jejich výkon se
pohybuje řádově v jednotkách až desítkách watů.
|
Nykáč nováček 4 příspěvky |
Vloženo 22.06.2007 16:21:46
Může někdo naprostému lajkovi vysvětlit co je to zapojení
lampy třídy A? Nykáč
|
Charlie Slav Expert 70 příspěvků |
Vloženo 06.11.2006 21:18:00
Ahoj Honzo, Ondra konrád používá starý Fender Princeton
reverb ze 70tých let, (zapojení třída A cca 10w )a shure
SM 57 i když dříve používal vajíčka shure green bullet a
astatic JT-30.
Lampové kombo je zásadní pro hraní s vajíčkovým
mikrofonem. Typický nakřáplý zvuk tvoří jednak práce s
mikrofonem (tlumení dlaněmi), jednak vysoká impedance
mikrofonu (dochází k přebuzení vstupu) a charakteristika
elektronky. Důležité je nastavení korekcí, které fungují
i jako brzda výkonu. harmonika hraje ve středech, proto
je potřeba se soustředit na středy a výšky (s těmi
opatrně). Shrnuto, podtrženo - mikrofon s vysokou
impedancí (vajíčko) a celolampové kombo. Nic víc nic míň
není potřeba. Jinak Fender Blues Junior je výborná volba
15 lampových wattů je docela kravál.... a případě
zapojení třída A je maximum 30wattů větší výkon pak už
jen pro hraní na stadiónu...
|
Pouquer uživatel 75 příspěvků |
Vloženo 29.10.2006 12:23:00
FENDER - Blues Junior?: 1x12", 15 W 13.990,-Kč
FENDER - Hot Rod De Luxe: 1x12", 40 W 19.490,-Kč
FENDER - Reissue Blues Deluxe?: 40W 21.520,-Kč
nejlevnější Fender celolampa je :->FENDER - Pro Junior:
15W za 12.990,-Kč
|
Harpplayer superharp 266 příspěvků |
Vloženo 21.10.2006 16:29:00
Domnívám se (téměř 100%), že je to zvuk tvořený nabuzeným
lampovým kombem a krystalovým mikrofonem. Co se týká
elektronkového komba, zaleží na tom, co s ním chceš
ozvučit. Já mám určité zkušenosti s Fenderem - pro kluby
stačí 15W Bluesman Junior, případně 40W Hot-Rod Deluxe,
to už je pěkná pila, taky už je asi za 40 k. Nutno říci,
že klasik foukačkového blues, Charlie Musslewhite hraje
mj. na Fender Twin Reverb, ale to už je řádově 100k. U
lampového komba musíš počítat vždycky s vyšší pořizovací
cenou, než u tranzistoru a hlavně pak musíš být opatrný
při transportu. Lampa se otřesy může uvolnit z patice,
což způsobuje komplikace při hraní, dokonce může i
vypadnout a poškodit se. Ale to jsou klasické výhody a
nevýhody lampy vesr. tranzistor.
|
Honza uživatel 82 příspěvků |
Vloženo 21.10.2006 16:08:00
Ahoj , moc dik za radu .Ten rozhovor se Sugarem je
dobrej. Ještě bych se tě chtěl zeptat jestli víš jaký
zvuk foukačky má Ondřej Konrád v Gumbu nebo Bluesbandu
P.Lipy, jestli ho tvoří pomocí nějakého lamp. komba? Ten
zvuk totiž není typicky zbustřený a spíše jemně zkreslený
a hodně basový . A ještě by mě zajímalo, jaké cennově
dostupné komba bys mně doporučil ? Tak zatim se měj a
čau Honza
|
Harpplayer superharp 266 příspěvků |
Vloženo 21.10.2006 08:38:00
Ouuuu, chybička se vloudila. Ty píšeš, že hraješ na
Shure, tvar vejce. Předpokládám, že je zelený. V tom
případě to není dynamický mikrofon, ale mikrofon
KRYSTALOVÝ. Ten je vhodný právě pro lampové kombo. Jo, a
od Ch.Slavíka vím, že je pro barvu zvuku důležitý ten
prostor vytvořený rukama nad mřížkou mikrofonu. Jeho tvar
a velikost mají značný vliv na celkovou barvu tónu. V
žádném případě foukačku nepřimáčkni až na samou mřížku.
Připravil by ses tak o rezonanční dutinu, kde se
významnou měrou tvoří "čistý" zvuk foukačky. Dál Ti
doporučuji přečíst si rozhovor se Sugar Blue (ještě
jednou díky za něj), kde uvádí, co všechno v Tvém těle má
vliv na výsledný tón.
|
Harpplayer superharp 266 příspěvků |
Vloženo 21.10.2006 08:28:00
Zvuk typický pro bluesovou "nakřáplou" harmoniku je dán
především kombinací krystalového mikrofonu a lampového
zesilovače nebo komba. Krystalové mikrofony jseu na trhu
buď Hohner, nebo Shure Green Bulet, případně z USA
dovezený Astatic. Existuje množství různých náhrad, ale
věřil bych v tomto případě vyzkoušenému a nesnažil bych
se v tomto smyslu experimentovat. Přečti si v ribrice
příslušenství Maxovo pojednání o mikrofonech, dovíš se
víc.
Pokud trváš na dynamickém mikrofonu (i tady bych dal
přednost značkovému zpěvovému mikrofonu)a tranzistorovém
kombu, je možno použít "kreslicí" šlapku, nejlépe
Bluesbreaker od fy. Marshall. Pokud bys chtěl hodně
přitvrdit, lze použít od téže firmy šlapku Jackhammer.
Upozorňuji, že sound bude jen podobný (bude
"studenější"), nikoli identický s krystalem a lampovým
kombem.
Profíkem v tomto směru je Charlie Slavík, který sem občas
zaskočí, a pro kterého je bluesová amplifikovaná foukačka
denní chleba. Věřím, že Ti sem napíše svůj názor.
|
Honza uživatel 82 příspěvků |
Vloženo 20.10.2006 17:48:00
Ahoj,jmenuje se Honza a zdravím všechny foukačkáře. Hraji
na foukačku v bluesové skupině a chtěl bych docílit zvuku
jaký má např:Ondřej Konrád(blues band P.Lipy, Gumbo)nebo
Sugar Blue. Používám dinamický mikrofon Shure( tvar
vejce)a foukačky typu Lee oskar,Hohner, ale nevím jestli
takového zvuku docílit pomocí lamp.komba nebo nějaký
efekt? Předem moc děkuji všem za každou radu, ahoj Honza.
|
Autor | Příspěvky |
|