Nikdo není online
Do týdne nás opustí: sasan
Nově příchozí:   Baladar    Jack0880    krninsky  

Diskuze

  Rubrika:   Vybrané téma:
Komba Vliv na zvuk

-Zobrazit všechny rubriky diskuze (nejvyšší úroveň)
-Čtěte: pravidla diskuze!
-Čtěte: Vysvětlivky a statistika diskuze
-Nová témata budete moci přidávat až po přihlášení!
 
AutorPříspěvky

Old sweat
superharp
592 příspěvků
Vloženo 07.11.2016 11:24:13  
Tohle je příspěvek od Harpplayera.

Týká se lampového komba a myslím si, že by byla škoda, aby rychle na pokecu zmizel z očí. Protojsem ho přesunul do diskuze o kombech.

Harpplayer píše:
Ahoj přátelé, chtěl bych se s vámi podělit o jednu čerstvou zkušenost - pro kytaristy hrající přes lampové aparáty to bude spíš zábavná historka, ale já jsem koukal (teda poslouchal) jako blázen. Nějakou dobu provozuju kombo Peavey Windsor Studio, které jsem koupil "z druhé ruky". Od začátku mi připadalo, že po vybuzení předzesilovače kombo začíná dost brzy kreslit, což mi v některých případech úplně nevyhovovalo, nicméně jsem se s tím naučil žít. Domníval jsem se, že problém bude buď ve způsobu zapojení nebo v lampách přezesilovače 12AX7. Na poslední zkoušce mi kombo přestalo hrát a po vyjmutí zesilovače jsem zjistil, že odešla koncová lampa EL34 - ta u lampáků vždycky odchází dřív, než lampy v předzesilovači. Zjistil jsem, kombo přede mnou už někdo přelampoval a že byla použita levná lampa od JJ Electronics. Nahradil jsem ji stejným typem, ale dražší značkou - Electro Harmonix. Po oživení komba jsem byl mile překvapen změnou soundu - i přes poměrně silné vybuzení předzesilovače přetrvává pohodový teplý lampový zvuk, do crunche to jde až při opravdu silném vybuzení. Používám mikro Shure 58 Beta (má poměrně silný signál) a zapojuju ho na low input. Rovněž jsem byl překvapen jak velkou měrou se koncová lampa podílí na celkovém zvuku komba.
Z uvedeného plyne poučení, že za málo peněz málo muziky, takže pokud používáte lampový aparát, nešetřete na ceně elektronek.
Opraveno 07.11.2016 11:24:32

Bigear
superharp
1201 příspěvků
Vloženo 20.10.2013 18:19:50  
To Brumko: Barva tónu je do značné míry věc individuální. Pokud hraješ s kapelou, v naprosté většině harmoniku nějak ozvučuješ. Pokud hraješ přímo do PA (jako např. Ch.McCoy, mimochodem, používá právě Spec.20), má vlastní barva nástroje výrazný podíl na celkovém zvuku. Podobnou měrou se na výsledném zvuku ale podílí výběr mikrofonu. V tomto případě je nezbytné použít KVALITNÍ zpěvový mikofon, ale i zde je spousta možností, které se projeví na výsledku. Např. Charlie McCoy hraje na klasickou Shure SM 58 - výsledkem je příjemný, trochu sladký sound pro Charlieho typický (sám používám Shure 58 Beta, která má intenzívnější snímání vyšších frekvencí, harmonika pak je trochu agresívnější - víc řeže). Výsledný zvuk dále ovlivní způsob hry, přiblížení nástroje k mikrofonu, uzavření nebo otevření dlaní kolem aktivní části mikrofonu atd. Ale stačí u zvukaře jinak nastavit ekvalizer a výsledná barva se změní k nepoznání.
Samostatnou kapitolou v tvorbě zvuku je použití komba. Pokud použiješ kombo akustické, je situace obdobná jako u PA, ale v případě, že použiješ lampu, je všechno jinak. Úrovní vybuzení lampy v předzesilovači zvuk "nakřápneš" od lehkého crunche až po metalový distortion a pokud k tomu použiješ některý ze speciálních krystalových mikrofonů hojně používaných v např.blues, výsledný sound už s primárním zvukem nástroje má pramálo společného.Sám jsem chvíli laboroval se zvukem - pro hraní s akustickou (country/bg) partou používám kombinaci Shure 58 Beta a kombo AER ALPHA - neznám lepší akustické kombo - pro hraní se svou kapelou ("moderní" country) používám stejný mikrofon a lampové kombo PEAVEY Windsor Studio, přičemž lampy v předzesilovači mám vybuzené na úrovni 1 až 2,5 (používám vstup low). Výsledkem je lehce "křápnutý" tón, ale stále ještě s výrazným podílem akustické barvy.
Ještě další kapitolou by bylo použití efektových krabiček. Tam už to s primární barvou nemá vůbec nic společného.
Chtěl jsem na tom jen ukázat, že vlastní zvuk nástroje v mnoha případech není to nejdůležitější, ikdyž připouštím, že chybí-li ve zvukovém spektru nějaká frekvence, není ji čím upravit, protože není co upravovat. Zkrátka je třeba najít vždycky "tu správnou" kombinaci nástroj / mikrofon / kombo (nebo nastavení PA) pro konkrétní styl a vkus hráče.
AutorPříspěvky

Úvodní stránka | Nahoru | Zpět | Vpřed | Přidat k oblíbeným
Web je postaven na enginu phpRS
(c) 2007 Maxihaf a spol